Dzieci potrafią się dzielić, dzieci dzielą się jedzeniem, kampania społeczna bank żywności, pomóż w potrzebie
Dzieci nikogo nie zostawiają w potrzebie, może warto od nich się uczyć? Fot. Screen kampania Second Harvest Heartland
Reklama.

Eksperyment na dzieciach

Agencja Preston Spire na zlecenie amerykańskiego banku żywności Second Harvest Heartland przygotowała prosty eksperyment. Na pyszny obiad zaproszono 12 dzieci. Każde z nich otrzymało talerz, jednak tylko połowa pełny, pozostali - pusty. Takim "ugoszczeniem" zszokowani byli wszyscy, co wyraźnie widać na dziecięcych buziach.
logo
Fot. Kampania Second Harvest Heartland
Dzieciom zajęło mniej niż dwie minuty, aby podjęły decyzję, że chcą się podzielić swoim posiłkiem z tym, kto dostał pusty talerz. Zapis eksperymentu stał się podstawą do kampanii społecznej, która ma na celu uświadomienie mieszkańcom USA problemu niedożywienia w stanie Minnesota. Uczmy się od dzieci.

W Polsce też głodują

Szacuje się, że w Polsce z powodu niedożywienia cierpi między 13 a 20 procent samych tylko dzieci. Do tego dochodzą jeszcze dorośli. Tuż przed świętami, kiedy kupujemy jedzenie, rozejrzyjmy się czy w sklepie nie ma wolontariuszy z polskich Banków Żywności. Za ich pośrednictwem możemy przekazać potrzebującym podstawowe produkty spożywcze, które stanowią dla nich realną pomoc.