
Reklama.
Zmiany w 300 plus
Rada Ministrów przyjęła niedawno rozporządzenie, a zmiany w programie "Dobry Start" ruszają już dziś - 1 lipca 2021 roku. Zgodnie z nimi składanie wniosków o 300 plus będzie mogło odbywać się jedynie drogą internetową, a pieniądze będą wypłacane na konto bankowe. Chcąc zmniejszyć koszty, zdecydowano się zrezygnować z tradycyjnych form przekazu.Poza tym pieczę nad programem "Dobry Start" przejmie Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dotychczas zajmowały się tym gmina czy powiat. To kolejne działanie, które w założeniu ma obniżyć koszty programu.
– W okresie 2021–2031 łączne szacowane koszty obsługi wyniosą ok. 15 mln zł, co oznacza oszczędności dla budżetu państwa na poziomie ok. 488 mln zł w omawianym okresie – czytamy w komunikacie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
Program "Dobry Start" – składanie wniosków
Przypomnijmy, że w ramach programu "Dobry Start" rodzice, którzy mają pod swoją pieczą dzieci uczące się w szkole, otrzymują w ciągu roku 300 zł. Dotyczy to uczniów do 20. roku życia, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami do 24. roku życia.Już dzisiaj - 1 lipca 2021 roku - rozpoczyna się składanie wniosków w ramach programu "Dobry Start". Zgodnie z nowym rozporządzeniami będzie można je składać przez bankowość elektroniczną, portal PUE ZUS lub portal Emp@tia.
Może cię zainteresować także: 12 tys. zł na dziecko. Kto dostanie świadczenie i kiedy możemy się go spodziewać?