Dom najbezpieczniejszym miejscem? To mit. Statystyki pokazują, że to w czterech ścianach dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem najmłodszych. Od niezabezpieczonych kontaktów, poprzez gorące napoje, do niewyłączonego żelazka – to kilka z wielu przykładów zagrożeń, jakie czyhają na małe dzieci w domu. Wystarczy chwila nieuwagi i nieszczęście gotowe. Każdy rodzic powinien o tym pamiętać.
Dlaczego o tym przypominamy? Blisko rok temu mieliśmy okazję współorganizować edukacyjną akcję "B jak bezpieczeństwo". We współpracy z Bella Baby Happy, marką, która od lat troszczy się o skórę maluszków za pomocą bezpiecznych dla zdrowia chłonnych pieluszek, kremów pielęgnacyjnych i chusteczek nawilżonych, zrealizowaliśmy projekt popularyzujący wśród rodziców wiedzę o bezpieczeństwie dzieci w okresie lockdownu.
W ramach kampanii przygotowaliśmy cykl artykułów, które podpowiadały, jak wykorzystać czas spędzany w większości w domu do nauki bezpiecznych zachowań, a także budowania bliskości z dziećmi z myślą o ich bezpieczeństwie emocjonalnym. Dla rodziców nakręciliśmy dodatkowo poradnikowe wideopodcasty z udziałem psychologa i ratownika medycznego.
W tym roku wspólnie z Bella Baby Happy startujemy z trzecią odsłoną kampanii. Tym razem zatytułowaliśmy ją "B jak bezpieczeństwo. B jak Bella Baby Happy". Nadal chcemy pokazywać rodzicom i opiekunom, jak ważne jest przygotowanie zarówno siebie, jak i najmłodszych do niespodziewanych sytuacji, które mogą wpływać na nasze zdrowie i życie.
W trzeciej edycji akcji pragniemy porozmawiać o sposobach na unikanie najczęstszych urazów małych dzieci, omówić zabawy "w bezpieczeństwo" i wskazać gadżety przydatne w okresie urlopu. Ponadto ponownie poruszymy temat bezpieczeństwa emocjonalnego, tym razem w kontekście stresu.
Jesteśmy przekonani, że każdy czas jest dobry na naukę. A nic tak nie pomaga w szybkim przyswajaniu wiedzy, jak edukacja poprzez zabawę. Dobrych nawyków i zasad bezpieczeństwa można świetnie nauczyć najmłodszych, posiłkując się kreatywnie grami, książeczkami, pracami plastycznymi czy zwyczajnie własną rodzicielską wyobraźnią.
Do dyskusji na te i inne pokrewne tematy zaprosimy ekspertów. Poza 6 merytorycznymi artykułami przygotowane zostaną także 3 wideopodcasty. Z uwagi na to, że obecna akcja stanowi kontynuację zeszłorocznej letniej kampanii, wszystkie materiały będą publikowane w serwisie mama:Du w istniejącej już sekcji "B jak bezpieczeństwo". W sumie powstanie 9 nowych artykułów.
Akcję o bezpieczeństwie najmłodszych zwieńczy konkurs fotograficzny dla rodziców. Do wygrania będą takie nagrody jak Skuter drewniany Little Dutch, Drewniany Jeździk ze Skrzynią Janod (drugie i trzecie miejsce) oraz tradycyjnie zestawy wyprawkowe Bella Baby Happy.
Zapraszamy do nauki (i zabawy)!
Artykuł powstał we współpracy z Bella Baby Happy