Fot. materiały prasowe

Dwójka dzieci to nie tylko podwójna dawka radości, to nie tylko ilość rodzicielskich wyzwań do kwadratu. To również konieczność pomnożenia przez dwa wysiłku czysto… fizycznego. Najprostszy przykład: wózek dla rodzeństwa. Mieści dwójkę dzieci, więc musi być dwa razy cięższy od “jednoosobówki”, prawda? Na szczęście nie.

REKLAMA
Oczywiście, składanie i pakowanie ciężkiej konstrukcji do samochodowego bagażnika można w teorii potraktować jako dodatkowy trening. Warto jednak wiedzieć, że jeśli niekoniecznie mamy predyspozycje do szukania plusów w każdej, nawet mocno niewygodnej sytuacji — nie musimy.
W poszukiwaniu lekkiego i zwrotnego wózka podwójnego warto zajrzeć na stronę marki X-lander i sprawdzić nowości w ich ofercie. Jedną z nich jest model X-Double, zaprojektowany właśnie z myślą o rodzicach, którzy cenią sobie wygodę i mobilność.
X-Double powstał z myślą o dzieciach, które dzieli niewielka, ale jednak istotna, różnica wieku. W związku z tym, jego projektanci musieli znaleźć sprytne rozwiązania kilku ważnych konstrukcyjnych problemów. Jak sobie poradzili z tym zdaniem? Proszę bardzo, możecie ich sprawdzić!
logo
Fot. materiały prasowe
Dzieci lubią manifestować cały wachlarz swoich możliwości — jednocześnie. Kiedy jedno śpi, drugie postanawia pokazać, że umie pięknie siedzieć. Czy projektanci X-Double wzięli to pod uwagę?
Zdecydowanie. Najnowszy, podwójny model marki X-lander posiada dwa, niezależne siedziska — każde wyposażone w swoją własną budkę, barierki i podnóżki. Podczas gdy jedno ustawione jest w pozycji do siedzenia, drugie można więc spokojnie obniżyć do pozycji leżącej.
Co ważne: w wózku X-Double mogą jednocześnie podróżować zarówno noworodki, jak i starszaki. Model ten jest kompatybilny z gondolą X-Nest, w której można spokojnie przewozić śpiącego maluszka.
logo
Fot. materiały prasowe
Skoro o pasach mowa: ich zapinanie to dość stresujący moment. Podczas gdy zajmujemy się jednym z dzieci, drugie, na moment, pozostaje bez ochrony…
Projektanci modelu X-Double starali się jak najbardziej zminimalizować to ryzyko. W tym celu każde z siedzisk zostało wyposażone w barierkę, która skutecznie ogranicza wydostawanie się z siedziska. Z perspektywy rodzica barierki są łatwe w obsłudze, ale dzieci będą miały spory problem z ich sforsowaniem — kilka sekund, potrzebne na zapięcie pasów to z pewnością za mało, żeby “złamać” takie zabezpieczenie.
logo
Fot. materiały prasowe
Jeśli chodzi natomiast o samą konstrukcję pasów, również ona została dobrze przemyślana. X-Double wyposażono w specjalną ergonimiczną i szybko zapinającą się klamrę spinającą, której obsługa — znów — dla rodziców będzie bezproblemowa, a dzieciom zagwarantuje maksimum bezpieczeństwa.
Warto dodać, że właśnie dzięki specjalnym pasom, jak również siedzisku rozkładanym do leżenia, X-Double może być użytkowany przez noworodki.
Skoro bezpieczeństwo i wygodę dzieci mamy “odhaczone”, porozmawiajmy o komforcie rodziców. Ile waży X-Double?
To pytanie, na które projektanci tego modelu odpowiadają zapewne z wielkim uśmiechem i zasłużoną satysfakcją. X-Double waży bowiem dokładnie 11,5 kg. Nieco więcej niż zgrzewka wody i nierzadko więcej niż przeciętny wózek z jednym siedziskiem.
Mało tego: rama modelu X-Double posiada specjalną, samoistną blokadę, co w połączeniu z niewielką wagą sprawia, że można go złożyć praktycznie jedną ręką.
logo
Fot. materiały prasowe
A jeśli chodzi o wymiary? Windy w blokach bywają wąskie…
Podobnie jak przejścia pomiędzy bramkami w sklepach czy drzwi autobusów — wiemy. Projektanci X-Double też to wiedzą, dlatego przód ich wózka ma zaledwie 73,5 cm.
Po złożeniu konstrukcja również zachowuje kompaktowe wymiary (długość: 61 cm, szerokość: 73 cm, wysokość: 30 cm), a gondole X-Nest składają się na płasko. Dzięki temu cały komplet spokojnie zmieści się w bagażniku każdego niemal miejskiego samochodu.
Waga konstrukcji to jedno, ale wózek, w którym podróżuje dwójka dzieci, tak czy inaczej, stanie się ciężki, a przez to mało zwrotny. Czy X-Double posiada jakieś ”wspomaganie”?

Artykuł powstał we współpracy z marką X-lander.