"Oglądanie lekcji zdalnych w TVP może być przyczyną wielu groźnych chorób. Chociaż w sumie – może to taki test – znajdź błędy merytoryczne w materiale filmowym. Uwaga! Nauczyciele matematyki – pewnych rzeczy nie da się odzobaczyć" - czytamy na profilu facebookowym Okiem Nauczyciela. E-learning z TVP zapamiętacie na długo! Przygotujcie się na atak śmiechu... przez łzy.
W związku z pandemią koronawirusa dzieci uczą się w domu, a nauczyciele przychodzą z pomocą. Internet zalewa fala filmów, za e-learning wzięła się również telewizja publiczna. I to oni wygrywają wyścig po sławę!
Wideo, na którym wyjaśnia się widzom, czym są liczby parzyste, wywołuje skrajne emocje. Dlaczego? Nie pada w nim najprostsza z możliwych odpowiedzi: że liczba parzysta to taka, co dzieli się przez 2.
"Co to znaczy, że liczba jest parzysta?" - pyta jedna z pań. Odpowiedź: "to chyba znaczy, że ma parę". "Para to znaczy, że są przynajmniej dwie rzeczy. Czy my z panią Asią jesteśmy parą?". W odpowiedzi zapada cisza, a po chwili panie brną dalej w tłumaczenie liczb parzystych przez "koncepcję pary".
Swoją drogą: może to próba nauczania interdyscyplinarnego (bardzo na propsie)? Matematyka i WDŻ?
Jednak to nie koniec edukacji z TVP! W innym materiale "wyjaśniono", czym jest średnica okręgu na przykładzie bocianiego gniazda (plus za interdyscyplinarne podejście połączenia matmy z biologią).
To już niestety nie jest niejasne tłumaczenie jak w przypadku liczb parzystych. To wprowadzanie uczniów w błąd.
Drodzy rodzice, nie włączajcie dzieciom e-learningu z TVP! Chyba że chcecie się rozerwać. To zdecydowanie poprawi wam humor w ciężkich czasach e-szkoły.