"Dziennik: Zagadkowa Podróż" to książka dla dzieci, która poza wciągającą i edukującą historią z udziałem sympatycznych bohaterów zawiera mnóstwo zagadek rozwijających u młodych czytelników różne zdolności
"Dziennik: Zagadkowa Podróż" to książka dla dzieci, która poza wciągającą i edukującą historią z udziałem sympatycznych bohaterów zawiera mnóstwo zagadek rozwijających u młodych czytelników różne zdolności Materiały prasowe
REKLAMA
Na książkę składają się trzy elementy. Tekst, autorstwa Michała Gołębiowskiego i Wojciecha Grajkowskiego, to przygodowa opowieść o edukacyjnych walorach. Jest ona okraszona humorystycznymi rysunkami spod ołówka Tomasza Domańskiego. Przerywnikami są zaś łamigłówki, które pozwalają dzieciom wykazać się różnymi umiejętnościami.
Bohaterami są Karolina i Kazimierz, dzieci naukowców z Ośrodka Badań nad Sztuczną Inteligencją w Gdyni. W pierwszy dzień wakacji rodzeństwo odwiedza rodziców, którzy skonstruowali właśnie nowego robota. Zagadroid, bo tak nazywa się najnowszy wynalazek, jest pierwszym na świecie robotem, który wymyśla zagadki na temat wszystkiego, co widzi.
Wyjeżdżający na urlop rodzice zostawiają Zagadroida pod opieką dzieci, aby te mogły przetestować inteligentną maszynę, dobrze się przy tym bawiąc. Niestety, ktoś w nocy zakrada się do mieszkania i porywa elektronicznego szaradzistę. Karolina i Kazik oraz ich pupilka – wydra Hiacynta – wyruszają odzyskać skradzionego robota.
logo
Książka zabiera małych detektywów, a wraz z nimi młodych czytelników, w szaloną podróż przez pięć kontynentów. Przejście siedmiu rozdziałów, rozgrywających się w takich zakątkach świata jak Gdynia, Rotterdam, Wenecja, Jokohama, Machu Picchu, Marrakesz i tajemnicza kanadyjska wyspa, będzie wymagało rozwikłania ponad 40 zagadek.
Ćwiczenia podrzuca wraz z rozwojem historii Zagadroid, który przenoszony z miejsca na miejsce przesyła je podróżującemu rodzeństwu za pośrednictwem terminala z lokalizatorem GPS. Łamigłówki nie są monotonne, lecz bardzo zróżnicowane – znajdziemy tu krzyżówki, zadania matematyczne, rebusy, gry logiczne, labirynty, mapy itd.
– W grach zawsze doceniałem, doceniam i doceniać będzie, że są fantastyczną formą spędzania czasu z rodziną. Jeżeli można to połączyć z warstwą edukacyjną, gdzie możemy potrenować nasze szare komórki i rozwijać kluczowe umiejętności u naszych dzieci, to już w ogóle mamy do czynienia z perełką. "Dziennik: Zagadkowa Podróż" wszystkie te elementy w sobie posiada i dlatego zdecydowanie jest pozycją godną polecenia – mówi Paweł Kaczmarek, tata, twórca kanału Geek Faktor.
Na potrzeby książki autorzy stworzyli zupełnie nowy mechanizm odczytywania odpowiedzi i odkrywania wskazówek. Ma on postać dołączonego do gamebooka papierowego dekodera. Zamieszczony na skrzydełku okładki dodatek jest dwustronny – jedna strona służy do podglądania podpowiedzi, druga zaś do sprawdzania rozwiązań.
Uwagę zwraca tradycyjna forma dekodera, która sprawia, że interaktywna książka nie wymaga połączenia z internetem, jak ma to miejsce w przypadku wielu publikacji dla dzieci. Twórcy chcieli z jednej strony uczynić swój gamebook przystępnym dla nawet najmłodszych czytelników, z drugiej choć na trochę "odkleić" nasze pociechy od ekranu smartfona.
Mimo klasycznego wydania nie jest to jednak zwykła książka. Aby rozwiązać zagadki, trzeba będzie robić nietypowe rzeczy – pisać i rysować, ale też oglądać książkę z różnych stron czy zaginać kartki. W zasady wprowadzi instrukcja wstawiona w środek pierwszego rozdziału. Każdy rozdział kończy się objaśnieniem zagadek. Na końcu książki zamieszczono indeks z rozwiązaniami i podpowiedziami, zapasowy dekoder do wycięcia oraz kilka stron notatnika.
"Dziennik: Zagadkowa Podróż" dostępny jest w księgarniach w całej Polsce od 29 stycznia 2020 roku. Rodzice mogą sprezentować dziecku książkę dzięki uprzejmości Fox Games. Założone w 2013 roku wydawnictwo specjalizuje się w dostarczaniu na polski rynek gier planszowych, komiksów paragrafowych i innych materiałów z pogranicza rozrywki i edukacji.
logo
Fot. materiały prasowe

Artykuł powstał we współpracy z Fox Games