Popularny napój może stracić sporo fanów. To ogromna wpadka
Popularny napój może stracić sporo fanów. To ogromna wpadka Facebook.com

Co jakiś czas okazuje się, że popularne dyskonty oferują towar zdecydowanie poniżej naszych oczekiwań. Nie tak dawno Biedronka sprzedawała soki z pleśnią, teraz media społecznościowe obiegł filmik, w którym zobaczyć można zawartość kartonu z popularną wodą kokosową.

REKLAMA
Marka "Vita Coco" znana jest na cały świat. W firmę sprzedającą wodę kokosową zainwestowali m.in. Madonna (aż 1,5 mld dolarów), Demi Moore, Mathhew McConaughey, Anthony Kiedis i Rihanna.
Wartość rynkowa "Vita Coco" sięga nieba, a celebryci, którzy w nią zainwestowali wydają się niezłym powodem do tego, by uwierzyć, iż woda jest nie tylko zdrowa i smaczna, ale przede wszystkim "dobrze kojarzona".
Te pozytywne skojarzenia z wodą kokosową "Vita Coco" odchodzą jednak do przeszłości. Przynajmniej dla tych, którzy obejrzeli filmik, w którym konsument przecina górną część kartonu, a jego oczom ukazuje się wielki kawał pleśni, który przypomina glutowatą szmatę.
Spożycie napoju z pleśnią może skutkować zatruciem pokarmowym (biegunką i wymiotami), oraz niechęcią do wody kokosowej przez całą resztę życia. Zwłaszcza, że – jak widzimy na filmie – woda, która została otwarta 6 grudnia, ma datę przydatności wyznaczoną dopiero na przyszły rok.
Wina producenta?
Tym, którzy doceniają właściwości wody kokosowej (redukuje stres, zawiera błonnik, jest źródłem witaminy C i witamin z grupy B, obniża poziom cukru, wygładza cerę itp), polecamy jednak kupno tej w przezroczystych puszkach. Widzimy wówczas gołym okiem, czy nic w niej nie pływa.
Niestety – kiedy kupujemy napój w sklepie, nigdy nie mamy pewności, w jakich warunkach był przewożony i przechowywany, a zatem nie wiemy, co znajduje się w środku. Dlatego nieprzezroczyste kartony nie są najlepszym wyborem.