Szwedzka sieć IKEA wystartowała z kampanią reklamową mebli i akcesoriów do sypialni. Chociaż twórcy spotu pokazują, jak ważny jest dobry sen i nocne "naładowanie baterii", nie wszystkim może się to spodobać, zwłaszcza w Polsce. Wszystko przez to, że w kampanii pokazano "tęczową" rodzinę, czyli parę lesbijek wspólnie wychowujących dziecko.
W reklamie widzimy parę kobiet wspólnie wychowujących dziecko. Dopiero gdy przychodzi noc i maluch zasypia, mamy mają czas na sen, regenerację i "naładowanie baterii". Dzięki funkcjonalnym meblom z Ikei, sypialnia zaczyna się w magiczny sposób sama porządkować – ubrania i buty i zabawki same trafiają do szafy. Gdy wschodzi słońce i nastaje ranek, kobiety budzą się wypoczęte i wita je uśmiech rozbudzonego dziecka. W spocie pojawiają się hasła "To, co pochłania twój umysł, kontroluje twoje życie" i "Nie daj się zaślepić widokiem rzeczy, które mogłyby lub powinny być zrobione. Daj się objąć ciemności, pielęgnuj spokój".
IKEA przypomina, że sen to czas, gdy powinniśmy oderwać się od rzeczywistości i codziennych problemów, zregenerować się i "naładować wewnętrzne akumulatory", by następnego dnia być gotowym do kolejnych wyzwań – również tych, jakie stawia macierzyństwo.
To kolejny raz, gdy w reklamie Ikei wystąpiła homoseksualna para – pierwszy spot reklamowy z parą gejów wyemitowano już w 1994. Niestety, w Polsce taka reklama mogłaby wywołać wiele kontrowersji. Gdy kilka lat temu do Polski trafił katalog IKEA z gejowską parą, środowiska katolickie wzywały do bojkotu sieci. Rzecznika sieci zapewniała jednak, że IKEA nie wycofa katalogu, bo homoseksualizm jest jednym z elementów życia we współczesnym społeczeństwie.
Co myślicie o spocie IKEA? Czy taka reklama mogłaby powstać w Polsce?