Spot "Niepokonana" w ramach projektu "Przemoc wobec kobiet w sieci".
Spot "Niepokonana" w ramach projektu "Przemoc wobec kobiet w sieci". screen YouTube
REKLAMA
Kobiety padają ofiarami cyberprzemocy
Chociaż ofiarą cyberprzemocy może zostać każdy, bez względu na płeć, badania pokazały, że to kobiety są w sieci atakowane najczęściej. W większości przypadków te ataki dotyczą ich płci, wyglądu i życia prywatnego. Helsińska Fundacja Praw Człowieka opublikowała na swojej oficjalnej stronie raport na temat cyberprzemocy wobec kobiet w ramach projektu „Przemoc wobec kobiet w sieci”. W raporcie znalazły się analizy przepisów prawnych i rozmowy z kobietami – działaczkami na rzecz innych kobiet i tymi, które same zostały ofiarami cyberprzemocy. „Choć historia zarówno seksizmu, jak i mizoginii wyprzedza internet, to sieć nadała im nowy wymiar i poszerzyła ich zasięg na nieznaną dotychczas skalę” – czytamy we wstępie raportu.
"Nauka nie jest dla kobiet"
Częścią projektu „Przemoc wobec kobiet w sieci” jest spot „Niepokonana” przygotowany przez agencje Saatchi & Saatchi IS i TANK. Film production. Historia wybitnej naukowczyni, feministki i działaczki Marii Skłodowskiej-Curie, ma uświadomić kobietom, czym jest cyberprzemoc, jak odeprzeć ataki i być „niepokonaną”, tak jak Skłodowska-Curie.
Ty też nie daj się powstrzymać
Seksizm i mizoginia istnieją od lat i mają się całkiem nieźle, czego dowodem jest spot "Niepokonana". Choć wraz z powstaniem internetu narodziło się hasło "cyberprzemoc", kobiety były niedoceniane i dyskryminowane ze względu na płeć od dawna. Trzeba jednak przyznać, że dopiero dzięki internetowi i mediom społecznościowym uciszanie kobiet zyskało nowy wymiar i przeniosło się do świata wirtualnego, który rządzi się własnymi prawami. Uwspółcześniona historia dwukrotnej laureatki Nagrody Nobla, dodającej posty i filmy w mediach społecznościowych, pokazuje, że z cyberprzemocą należy walczyć i nigdy nie można "dać się powstrzymać". Ten spot powinny zobaczyć nie tylko dziewczynki!