
REKLAMA
Kampania Pepco dyskryminuje kobiety?
Według autorów kampanii sieci sklepów Pepco kobiety są wszechstronnie utalentowane – w końcu są dobrymi przyjaciółkami i matkami, które przytulają i dają buziaczki, do tego świetnie wyglądają, potrafią dekorować dom i urządzają wigilię. „Jeżeli to nie są talenty, to ja nie wiem, co jest talentem” – mówi jeden z bohaterów spotu. Kiedy kobiety przestaną być przedstawiane jako zahukane i zakompleksione „matki Polki”, niezdolne do zabrania głosu we własnej sprawie? Kiedy zauważymy, że kobiety mają do zaoferowania znacznie więcej i umieszczanie ich wyłącznie w roli matki-opiekunki jest krzywdzące?
Według autorów kampanii sieci sklepów Pepco kobiety są wszechstronnie utalentowane – w końcu są dobrymi przyjaciółkami i matkami, które przytulają i dają buziaczki, do tego świetnie wyglądają, potrafią dekorować dom i urządzają wigilię. „Jeżeli to nie są talenty, to ja nie wiem, co jest talentem” – mówi jeden z bohaterów spotu. Kiedy kobiety przestaną być przedstawiane jako zahukane i zakompleksione „matki Polki”, niezdolne do zabrania głosu we własnej sprawie? Kiedy zauważymy, że kobiety mają do zaoferowania znacznie więcej i umieszczanie ich wyłącznie w roli matki-opiekunki jest krzywdzące?
Bycie matką to nie jedyny talent
Dla wielu kobiet bycie mamą jest największym i najważniejszym talentem – przyznały to w komentarzach pod opublikowanym spotem na Facebooku Pepco. Bycie mamą to jednak nie wszystko. Kobiety mają do zaoferowania znacznie więcej niż gotowanie i dekorowanie domu. Choć wiele z nich świetnie spełnia się w tej roli (i to uwielbia!), są takie, które tego nie znoszą. Są takie, które są matkami, a przy tym spełniają się w inny sposób – rysują, śpiewają, szydełkują, programują, ilustrują. Są takie, które matkami nigdy nie będą, ale nie czują, że czegoś im brakuje i wiedzą, że "talent" może objawiać się w zupełnie inny sposób.
Dla wielu kobiet bycie mamą jest największym i najważniejszym talentem – przyznały to w komentarzach pod opublikowanym spotem na Facebooku Pepco. Bycie mamą to jednak nie wszystko. Kobiety mają do zaoferowania znacznie więcej niż gotowanie i dekorowanie domu. Choć wiele z nich świetnie spełnia się w tej roli (i to uwielbia!), są takie, które tego nie znoszą. Są takie, które są matkami, a przy tym spełniają się w inny sposób – rysują, śpiewają, szydełkują, programują, ilustrują. Są takie, które matkami nigdy nie będą, ale nie czują, że czegoś im brakuje i wiedzą, że "talent" może objawiać się w zupełnie inny sposób.
Skończmy z utrwalaniem stereotypów
Kobiety są naukowczyniami, polityczkami, artystkami, lekarkami, dziennikarkami. Prowadzą własne firmy, zarządzają, zajmują wysokie stanowiska. Zajmują się tym, czym zajmują się mężczyźni, nawet jeśli w pewnych dziedzinach stanowią mniejszość. Często łączą pasję z pracą, a przy tym wychowują dzieci i zajmują się domem. Świąteczna reklama Pepco z pewnością wzruszy wiele kobiet, jednak część z nich poczuje się urażona – postrzeganie kobiety wyłącznie jako matki i strażniczki domowego ogniska jest powielaniem stereotypów, od których powinniśmy jak najszybciej odejść.
Kobiety są naukowczyniami, polityczkami, artystkami, lekarkami, dziennikarkami. Prowadzą własne firmy, zarządzają, zajmują wysokie stanowiska. Zajmują się tym, czym zajmują się mężczyźni, nawet jeśli w pewnych dziedzinach stanowią mniejszość. Często łączą pasję z pracą, a przy tym wychowują dzieci i zajmują się domem. Świąteczna reklama Pepco z pewnością wzruszy wiele kobiet, jednak część z nich poczuje się urażona – postrzeganie kobiety wyłącznie jako matki i strażniczki domowego ogniska jest powielaniem stereotypów, od których powinniśmy jak najszybciej odejść.
Co myślicie o spocie Pepco? Podoba wam się?