Dwa modele fotelików Recaro zostają wycofane w trosce o bezpieczeństwo dzieci.
Dwa modele fotelików Recaro zostają wycofane w trosce o bezpieczeństwo dzieci. melpomen / 123RF
REKLAMA
Recaro wydało komunikat, w którym informuje rodziców o możliwości wymiany zakupionych fotelików. Chodzi o model Recaro Optia oraz foteliki Recaro Zero.1 z konkretnej partii produkcyjnej.
Recaro Optia
Badania wewnętrzne w Recaro nie wykazały żadnych nieprawidłowości odnośnie fotelika Recaro Optia, jednak ze względu na to, że w testach dynamicznych przeprowadzonych w ramach testów porównawczych przez firmę Stiftung Warentest fotelik oddzielił się od bazy Isofix, producent postanowił zareagować.
Komunikat prasowy Recaro

Bezpieczeństwo Klientów to najwyższy priorytet dla Recaro Child Safety. Z tego powodu firma zdecydowała się wstrzymać dostawy fotelików Recaro Optia i zaprzestaje ich dalszej sprzedaży. Postanowiono wymienić wszystkie foteliki Recaro Optia pomimo, że opisany problem nie powtórzył się w bardziej wymagających testach przeprowadzonych przez Recaro Child Safety.

Recaro Zero.1
Wymiana fotelików Recaro Zero.1 dotyczy tylko konkretnej partii, a nie całej serii. Przyczyną wycofania tych fotelików jest problem z elementem do regulacji pasa, który w czasie jazdy może się poluzować i stworzyć zagrożenie dla bezpieczeństwa dziecka.
Komunikat prasowy Recaro

W określonych fotelikach pasy, które trzymają dziecko w fotelu, w pewnych warunkach mogą się poluzować. To z kolei mogłoby hipotetycznie doprowadzić do pogorszenia bezpieczeństwa w przypadku, kiedy fotelik jest skierowany przodem do kierunku jazdy. Rozluźnienie pasów jest spowodowane błędem w produkcji elementu do regulacji pasa. Ten błąd dotyczy modelu Recaro Zero.1 z wyraźnie określonej partii produkcyjnej. Problem ten nie dotyczy innych produktów Recaro Child Safety. Recaro Child Safety jako odpowiedzialna firma postanowiła aktywnie wdrożyć program zastępczy. Klienci, którzy posiadają produkt o określonym numerze seryjnym, otrzymają bezpłatnie nowe fotele Recaro Zero.1.

Co mają zrobić rodzice?
Jeżeli rodzice zdecydują się na wymianę, muszą potwierdzić najpierw na stronie safety.recaro-cs.com, czy ich fotelik jest objęty programem, a później zarejestrować się w programie zastępczym.
Komunikat prasowy Recaro

Znając numer seryjny swojego fotelika Klienci mogą korzystać z narzędzia online pod adresem safety.recaro-cs.com, w celu ustalenia, czy ich fotelik jest objęty programem, a jeśli tak, bezpośrednio zarejestrować się w programie zastępczym. Numer seryjny można znaleźć na etykiecie na spodzie fotelika Optia. Na stronie internetowej Recaro Child Safety www.recaro-cs.com klienci mogą uzyskać więcej informacji na temat programu wymiany. Firma utworzyła również infolinię, aby odpowiedzieć na pytania. Zespół serwisowy jest dostępny codziennie od 6:00 do 22:00 dla dzwoniących z Europy pod numerem +49 (0) 9255 77-66.

Kwestia bezpieczeństwa w czasie przewożenia dzieci powinna być najważniejsza dla wszystkich zainteresowanych, także rodzice z wadliwymi fotelikami powinni jak najszybciej zgłosić się do programu i odebrać nowe. Udostępnijcie oficjalny komunikat Recaro i pomożcie dotrzeć do wszystkich tych, którzy zakupili te foteliki.