Prawo autorskie: dotshock / 123RF Zdjęcie Seryjne
Prawo autorskie: dotshock / 123RF Zdjęcie Seryjne
REKLAMA
W badaniu „Być Mamą” wzięło udział 14 tysięcy kobiet z piętnastu krajów, w tym ponad tysiąc z Polski. Co ciekawe, Polki na tle kobiet z innych krajów bardzo dobrze oceniają siebie w roli matek. Aż 91 procent spośród nas uważa, że przy wychowaniu dziecka wykonuje świetną pracę.
W macierzyństwie tkwi siła
Skoro tak świetnie radzimy sobie ze wszystkimi obowiązkami to może po prostu macierzyństwo jest łatwe? Skądże! Macierzyństwo jest ogromnym wyzwaniem, a podołanie mu pokazuje nam, jak wiele sił i energii mamy w sobie. I uczy nasze dzieci, że jeśli się czegoś bardzo chce, to dzięki ciężkiej pracy, wytrwałości i poświęceniu wszystko jest możliwe.
Kiedy kobieta rodzi dziecko, w jej życiu ma miejsce prawdziwa rewolucja. Niby każda z nas jest tego świadoma, jednak ogrom nowych obowiązków przekracza nasze najśmielsze oczekiwania: aż 95 procent badanych przyznało, że duża liczba nowych wyzwań je zaskoczyła.

Zapraszamy do udziału w konkursie! Opowiedz nam o swojej mamie i wygraj nagrodę


Macierzyństwo wymaga od każdej kobiety wykazania się cechami, których wcześniej mogła w ogóle nie posiadać. Aż 85 procent respondentek przyznało, że w roli matki musiały nauczyć się bycia cierpliwą, 56 procent zdobyło umiejętności organizacyjne. Do tego dochodzi nieustanne bycie w ruchu, wykazanie się ogromną siłą i spokojem zarazem.
Małgorzata Ohme
psycholog

„Kobieta musi być silna, ponieważ to ona najczęściej pomaga przezwyciężać problemy i uczy dziecko radzić sobie z trudnościami. Silna matka pokazuje dziecku, że umie zwalczać własne kryzysy, a świadoma swojej siły, mocnych stron i znająca swoją wartość kobieta z większą skutecznością przekaże umiejętność budowania tych wartości dziecku”

Mamy mamom
Pojawienie się na świecie dziecka jest również dużym sprawdzianem dla relacji z twoją mamą. Dopiero wówczas, gdy same jesteśmy matkami dostrzegamy ogrom pracy, jaki mamy włożyły w nasze wychowanie. Najbardziej cenimy sobie ich cierpliwość (taką odpowiedź wskazało 59 procent ankietowanych), dobrą organizację (41 procent) i empatię (35 procent). Jeśli już uczyć się macierzyństwa, to tylko od najlepszych! A kto może być wspanialszym wzorem do naśladowania niż własna mama?
Nasze mamy i babcie naszych dzieci wciąż stanowią również niezastąpione źródło cennych informacji. Prawie połowa ankietowanych wiedzę na tematy związane z macierzyństwem czerpie właśnie od swoich mam. I przyznaje, że to od nich uczy się tej najbardziej pożądanej w macierzyństwie cechy: cierpliwości.
W obliczu tych informacji nie powinien dziwić również fakt, że współczesne mamy chcą być wzorem do naśladowania dla swoich dzieci (wskazało na to aż 88 procent respondentek). Skoro tak dobrze oceniamy nasze mamy, także dla własnych dzieci chciałybyśmy być dobrym wzorcem.
Czy to się uda? Pewnie tak – a to dzięki niezwykłej postawie matek. Aż 66 procent badanych na świecie i 71 procent w Polsce przyznało, że ich największym priorytetem jest miłość i opieka nad dzieckiem. Tak, możemy się różnić w wielu kwestiach ale właśnie to nas łączy i sprawia, że jesteśmy tak dobrymi mamami dla naszych dzieci.
Czas dla dziecka, czas dla mamy
„Po kolacji mój mąż zajmuje się dzieckiem, ja mam wtedy trochę czasu. Mogę wstawić pranie i posprzątać” – tak żartem mówią sobie czasem początkujące mamy. I lepiej nigdy nie traktujmy podobnych wypowiedzi inaczej niż jako przejaw czarnego humoru. Czas dla siebie jest szalenie ważny w życiu każdej mamy. Niestety, nie jest on łatwo dostępny.
Małgorzata Mejer
Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G

„Pogodzenie wyzwań zawodowych, domowych, rodzicielskich jest dla mam dużym wyzwaniem. Firma Procter & Gamble poprzez swoje produkty, takie jak Pampers, Lenor czy Pantene, stara się ułatwić mamom ich codzienne obowiązki, by miały więcej czasu dla dzieci, bliskich, a także dla siebie. Z dumą wspieramy mamy, a nasze marki na co dzień towarzyszą zarówno im, jak i całym rodzinom”

Aż 30 procent respondentek za jedno z głównych wyzwań macierzyństwa wskazało znalezienie czasu dla partnera. 73 procent wyzwaniem określiło zorganizowanie domowych obowiązków tak, by było możliwe spotkanie się z przyjaciółmi. Aż 91 procent z kolei wskazało właśnie na czas tylko dla siebie.
Z raportu wynika jednak, że Polki potrafią zadbać o czas dla siebie. Jedynie 14 procent polskich mam uważa, że powinny być zawsze do dyspozycji dziecka (na świecie z poglądem tym zgadza się aż 20 procent mam). Za to aż dwie trzecie z nas uważa, że przekazywanie dziecku dobrych wzorców jest ważniejsze, niż angażowanie się w każdy aspekt codziennej opieki. I słusznie – bez równowagi w życiu, którą da chwila odpoczynku od macierzyńskich obowiązków ciężko byłoby podołać wszystkim codziennym trudom związanym z wychowaniem dzieci.
Czy dla Ciebie również Twoja mama jest wzorem do naśladowania? Jeśli tak, koniecznie nam o Niej opowiedz i wygraj wspaniałe nagrody! Zachęcamy wszystkie mamy do udziału w konkursie będącego częścią kampanii „Dziękuję Ci Mamo”. Szczegóły konkursu znajdziesz tutaj.

Globalny Raport „Być mamą”
Raport „Być mamą” został stworzony w ramach kampanii P&G ”Dziękuję Ci Mamo”. Jest to jej kolejna edycja, tym razem z okazji nadchodzących Igrzysk Olimpijskich Rio 2016. Ideą kampanii jest podziękowanie matkom z zaangażowanie, siłę i wsparcie swoich dzieci. Ma to bardzo duży wpływ na ich przyszłość i dzięki nim wyrastają np. światowej sławy sportowcy.
Ambasadorami tegorocznej kampanii są przedstawiciele Polski w Rio 2016: kolarka górska Maja Włoszczowska oraz pływak Radosław Kawęcki, wraz ze swoimi mami: Ewą Włoszczowską i Grażyną Kawęcką. Raport opiera się na badaniach prowadzonych przez marki takie jak Ariel®, Pampers®, Lenor®, Pantene® w celu tworzenia najlepszych produktów dla mam i rodzin.


Więcej informacji o akcji „Dziękuję Ci Mamo” znajdziesz tutaj.