Wiesz już jaki masz typ figury? Gruszka, jabłko, tuba a może klepsydra? Każdy z nich wiąże się przecież z innymi ograniczeniami dotyczącymi stroju! Jedne z nas powinny unikać krótkich sukienek, inne natomiast odsłoniętych ramion, puszyste kobiety nie wyglądają dobrze we wzorzystych strojach, natomiast szczupłe… stop! Czas skończyć z tymi ograniczeniami!
Do takiego wniosku doszła Mallorie Dunn, projektantka mody i założycielka marki Smart Glamour, która w swoim sklepie sprzedaje ubrania w rozmiarach od XXS do 6XL. Nie przejmuje się też odgórnie narzuconymi kanonami piękna, przygotowując wszystkie fasony we wszystkich rozmiarach. Zbulwersowana nakładanymi na kobiety ograniczeniami, postanowiła rozpocząć akcję #ImFlattered, która bardzo szybko zyskała popularność.
Do udziału w projekcie, projektantka zaprosiła kobiety, które niejednokrotnie miały w swoim życiu do czynienia z „życzliwymi” poradami dotyczącymi ich stylu ubierania się, udzielanymi przez znajomych oraz samozwańczych ekspertów czy stylistów. Projekt #ImFlattered składa się z serii zdjęć przedstawiających kobiety w różnym wieku i o różnych sylwetkach ubranych dokładnie tak, jak im się podoba.
Przedstawione na zdjęciach ubrania, w klasycznym rozumieniu mody, nie pasują do prezentujących je modelek. Uwydatniają mankamenty i chowają atuty. Trzymają też kartki, na których napisane są najczęstsze uwagi z którymi się spotykały.
Duże dziewczyny nie powinny nosić wzorów.
Masz zbyt szerokie ramiona na ten top
Przepraszam, że to mówię, ale nie uważasz, że to zbyt obcisłe i kuse dla kobiety w twoim wieku?
Schowaj swoje ramiona. Są problematyczne.
Możesz pokazywać brzuch, tylko jeśli masz odpowiednie ciało.
Jesteś za stara, żeby nosić ubrania bez rękawów.
Według danych amerykańskiego Googla, kobiety bardzo często szukają w Internecie porad dotyczących tego jak powinny się ubierać, a raczej czego nie powinny na siebie zakładać.
Jednymi z najczęściej wyszukiwanych haseł są: „Moda dla niskich”, „Porady modowe dla wszystkich typów sylwetki”, „Jak wyglądać 5 kilo szczuplej” czy „Jak się ubierać, kiedy masz krótki tułów.”. Marka odzieżowa SmartGlamour chce skończyć ze wszystkimi tego typu uprzedzeniami. Trzymamy kciuki!
"Proces przekroczenia granicy tego, co nam przystoi, jest bardzo oczyszczający"
Mallorie Dunn
„Celem odzieży nie jest i nie powinno być sprawienie, że wyglądasz szczuplej. Ubrania nie muszą za ciebie pracować. Jedyną ich funkcją jest odzianie cię. Jeśli ci pasują i sprawiają, że dobrze się czujesz, to wspaniale!”