Wieczorne picie dla dziecka - woda czy kakao? Oto lista zakazanych napojów

Fot. Flickr.com / [url=https://www.flickr.com/photos/carbonnyc/]David Goehring[/url] / [url=https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/]CC BY[/url]
Fot. Flickr.com / David Goehring / CC BY
O prawidłowym nawodnieniu malucha należy pamiętać zawsze. A czym poić dziecko wieczorem? Napój nie powinien zawierać zbyt wiele cukru, ze względu na ryzyko próchnicy. Nie powinien być zbyt kaloryczny, by maluch nie miał na noc zbyt pełnego brzuszka. Nie powinien też pobudzać, by dziecko zasnęło. Na szczęście pozostaje kilka zdrowych opcji.

Nadchodzi pora spania, ale dziecku chce się pić? Proszę bardzo! O nawodnienie organizmu trzeba dbać, świetnie sprawdzą się poniższe propozycje:

Woda – najprostszy, najtańszy i najlepszy sposób na zaspokojenie pragnienia. Przyzwyczajajmy do picia wody dzieci jak najwcześniej, a nawyk ten będzie im świetnie służył w przyszłości. Oczywiście bez przesady – pamiętajmy, że dopajanie jest zbędne w przypadku niemowląt, które nie skończyły jeszcze sześciu miesięcy.

Woda z dodatkiem – od czasu do czasu możemy urozmaicić maluchowi wodę plasterkiem cytryny, listkiem mięty lub plastrem gruszki.

Specjalne herbatki dla dzieci – tu jednak warto zachować ostrożność. Napój nie powinien zawierać teiny, jeśli będziemy go podawać maluchowi wieczorem. Granulowane specyfiki, które w składzie na pierwszym miejscu mają cukier również możemy sobie darować. Sprawdzi się rumianek(o ile dziecko nie jest na niego uczulone), lipa, koper włoski. Pamiętajmy, że napar nie powinien być zbyt mocny.

Herbata rooibos – nie zawiera teiny, jest zdrowa. Napar przeznaczony dla malucha powinien być słaby i niesłodzony.

Niesłodzony kompot – jeśli maluch koniecznie chce napić się czegoś o smaku owocowym, będzie to znacznie lepsze rozwiązanie niż kupny, słodzony sok.

A czego przed snem nie powinniśmy dawać dziecku do picia?

Słodkie napoje – napoje gazowane, słodzone herbatki. Zawarty w nich cukier utrudni maluchowi zasypianie. Pamiętajmy też, że napoje nie są tak bogate w witaminy, jak powszechnie zwykło się sądzić.

Sycące koktajle – banan zmiksowany z jogurtem? Taką bombę kaloryczną zostawmy na kiedy indziej. Przepełniony brzuszek nie pomoże maluchowi zasnąć.

Napoje mleczne – wbrew obiegowej opinii szklanka mleka przed snem wcale nie pomaga zasnąć. Zawarte w mleku cukry i węglowodany mogą wywołać odwrotny efekt i spowodować spore problemy z zaśnięciem.

Kakao – dzieci je uwielbiają, ale nie dość, że jest na mleku, to działa podobnie jak kawa, czyli pobudzająco.

Czarna herbata – zawiera teinę, która pobudza jak kofeina.

Jeśli już maluchowi zdarzy się przed snem wypić coś z „listy zakazanych” – trudno. Pamiętajmy tylko, by po słodkim napoju starannie umyło ząbki – tu przynajmniej uchroni go przed próchnicą.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

KALENDARZ CIĄŻY

TYDZIEŃ PO TYGODNIU

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE