Szef już po 90 sekundach wie, czy cię zatrudni. Te 9 trików pomoże ci zrobić dobre pierwsze wrażenie

Prawo autorskie: loganban / 123RF Zdjęcie Seryjne
Prawo autorskie: loganban / 123RF Zdjęcie Seryjne
Pierwsze 15 sekund może mieć wpływ na to, jak zapamiętani zostaniemy przez nowo poznaną osobę. A ponieważ pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, warto zadbać, aby było ono jak najlepsze.

Kiedy spotykamy nową osobę, automatycznie w naszej głowie buduje się jej obraz. Nasz mózg rejestruje, czy w trakcie tych pierwszych sekund byliśmy do niej pozytywnie, czy też negatywnie nastawieni. W dalszym kontakcie może to rzutować na nasz stosunek do danej osoby.

Pierwsze wrażenie szczególnie ważne jest w sytuacji, gdy staramy się o pracę. Zależy nam, aby na spotkaniu z potencjalnym szefem wypaść jak najlepiej. Niestety, dobre wykształcenie i bogate CV mogą nie wystarczyć, by zdobyć wymarzoną posadę.

Jest jednak kilka trików, których zastosowanie na pewno nie zaszkodzi, a może zdziałać cuda!

Przede wszystkim uśmiech!
Wiadomo – każdy woli otaczać się uśmiechniętymi ludźmi. Zarażają dobrą energią, a i rozmowa przebiega w milszej atmosferze. Uśmiechając się dajemy także znać naszemu rozmówcy, że jesteśmy otwarci i przyjaźnie nastawieni. Zatem…śmiało uśmiech!

Kontakt wzrokowy
Każdy z nas na pewno zna osobę, która rozmawiając nie patrzy w oczy. I choć najpewniej wynika to z nieśmiałości – warto nad tym popracować. Kontakt wzrokowy w relacjach z drugą osobą jest bowiem szalenie ważny. Patrząc w oczy podczas rozmowy, będziemy postrzegani jako osoby pewne siebie i zaangażowane. Pamiętajmy jednak, że zbyt długie i zbyt intensywne przypatrywanie się też nie jest dobre.


Zadbaj o odpowiedni strój
Pamiętaj: na rozmowie rekrutacyjnej lepiej być ubranym zbyt elegancko niż za mało profesjonalnie. Czysto i schludnie – klasyka!

Perfumy? Odrobinkę!
Tak, z tym łatwo przesadzić. Wybierając się na rozmowę o pracę wybierzmy raczej delikatny zapach. I nie wylewajmy na siebie połowy flakonika – nie chcemy przecież, aby potencjalny szef z powodu zbyt intensywnego zapachu musiał szybko zakończyć nasze spotkanie. Polecamy więc umiar.

Uścisk dłoni
Zbyt słaby – źle, zbyt mocny – też niedobrze. Dlaczego? Słaby uścisk dłoni może świadczyć o naszej niepewności i nieśmiałości. Z kolei zbyt mocne uściśnięcie dłoni może być przejawem gwałtowności i częstych wahań nastrojów.

Nie spóźnij się!
To bardzo ważne – bądź na czas. A najlepiej bądź parę minut wcześniej. Jeśli rekruter będzie musiał na Ciebie czekać, automatycznie stwierdzi, że Twoją słabą stroną jest niepunktualność, a to już naprawdę psuje pierwsze wrażenie.

Unikaj nadmiernej gestykulacji!
To bardzo ważne – spróbujmy zapanować nad językiem naszego ciała i stale go kontrolować. Zbyt gwałtowana gestykulacja może po prostu wystraszyć rozmówcę. Zadbaj także o postawę – wyprostowana, pewna siebie sylwetka to punkt dla Ciebie!

Okaż zainteresowanie!
Starannie przygotuj się do rozmowy – dowiedz się czegoś więcej o firmie, w której chcesz pracować, a swoją wiedzą podziel się ze swoim rozmówcą. W ten sposób będzie wiedział, że naprawdę zależy Ci na pracy w jego firmie i na pewno doceni Twoją wiedzę.

Wady zamień na zalety!
Proszę wymienić swoje mocne i słabe strony – to częste pytanie zadawane podczas rozmów rekrutacyjnych. I o ile z mocnymi stronami nie ma większego problemu, to jak przedstawić wady, aby nie zostać zdyskwalifikowanym? Wystarczy zamienić je na zalety! Jak? A tak chociażby: Jestem uparty, ale dzięki temu zawsze dążę do celu.

I pamiętajcie: Podobno szefowie już po pierwszych 90 sekundach wiedzą, czy zatrudnią danego kandydata. Warto więc zadbać o pierwsze wrażenie.

Źródło: InterviewMe
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

KALENDARZ CIĄŻY

TYDZIEŃ PO TYGODNIU

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE