Fot. 123RF
REKLAMA
Życie w mieście szczególnie dla rodzica bez samochodu czy prawa jazdy może być trudne. Przedostanie się z punktu A do B, z małym dzieckiem nie zawsze jest tak proste jak może się wydawać. W dynamicznym świecie mobilność nie powinna być luksusem.
O tym, że fotelik może przydać się nie tylko we własnym samochodzie przekonał się chyba każdy rodzic. W końcu:
— często wygodniej podróżować choćby pociągiem, ale co z dzieckiem i bagażami w komunikacji miejskiej,
— dziecko nagle zachorowało i trzeba jakoś bezpiecznie dostać się do lekarza na dyżur,
— zwyczajnie się nam spieszy,
— to za daleko jak na rower,
— miał ktoś po nas przyjechać, ale coś się wydarzyło,
i wtedy myślimy o taksówce. A zaraz potem zastanawiamy się "ale co z fotelikiem?".
Na szczęście coraz więcej firm w różnych branżach myśli przyjaźnie o rodzicach i rodzinach z dziećmi. Wystarczy wiedzieć, gdzie szukać.
Technologia z myślą o rodzicach
Bezpośrednim rozwiązaniem ma być uruchamiania dziś w Warszawie (jako pierwszym mieście poza US) usługa uberFAMILY dzięki której pasażerowie mogą zamawiać samochody wyposażone w dziecięcy fotelik MaxiCosi.
logo
Fot. Materiały prasowe
Kacper Winiarczyk
Rzecznik Uber Polska

Chcemy zaoferować rodzicom prosty sposób na wygodne i bezpieczne przemieszczanie się wraz ze swoimi pociechami. Wybraliśmy do współpracy przy uberFAMILY cenionego producenta fotelików Maxi-Cosi. Jestem szczególnie dumny z faktu,Ponadto, jestem dumny z faktu, że Warszawa, jako pierwsze miasto poza USA, wprowadza usługę uberFAMILY. Wierzę, że dzięki niej ułatwimy przemieszczanie się niejednemu rodzicowi. Wierzę, że dzięki niej ułatwimy przemieszczanie się niejednemu rodzicowi

UberFAMILY zmienia sposób, w jaki młodzi rodzice mogą poruszać się po mieście.
Innowacyjność, jeśli ma dobrze służyć ludziom musi zawsze być kompleksowa. Chyba nikt nie wyobraża sobie biegania z dzieckiem na rękach od postoju do postoju sprawdzając, gdzie znajdzie się przystosowany do wieku dziecka fotelik. Dlatego firma Uber maksymalnie uprościła rodzicom korzystanie ze swoich usług.
logo
Fot. Materiały prasowe
Bezpieczeństwo przez duże B, jakość światowej klasy i cena dla każdego
Na bezpieczeństwo dziecka podczas podróży składa się kilka czynników, a fotelik jest tylko jednym z nich.
Po pierwsze fotelik dla dziecka powinien być certyfikowany, spełniający normy. Kierowcy korzystający z platformy Uber otrzymali od firmy foteliki AxissFix, które są przystosowane do wymogów maksymalnego bezpieczeństwa typu iSize, wraz z możliwością wygodnego obracania siedziska o 360°.

Usługa uberFAMILY to możliwość zamówienia przejazdu samochodem wyposażonym w jeden fotelik dla dziecka w wieku od 4 miesięcy do 4 lat (w zależności od sposobu montażu fotelika – tyłem lub przodem do kierunku jazdy – maksymalnie do 19 kg wagi)
- tyłem od 61-87 cm (do około 2 lat),
- przodem od od 15 miesiąca do około 4 lat (105 cm)

Po drugie aby dobry fotelik był bezpieczny dla swojego małego pasażera, musi być prawidłowo zamontowany. I znów - rodzic korzystający z usługi uberFAMILY nie musi liczyć na szczęście, ponieważ każdy kierowca uberFAMILY zostanie przeszkolony przez certyfikowanych pracowników firmy Maxi-Cosi, by nauczyć się poprawnie i bezpiecznie instalować foteliki w samochodach. Do roli rodzica należy jedynie upewnienie się, że fotelik jest poprawnie zamontowany, a dziecko jest prawidłowo zapięte pasami.
Po trzecie uberFAMILY stawia na wygodę. Wystarczy jedno kliknięcie, by zamówić bezpieczny, przystępny cenowo oraz niezawodny przejazd, zarówno dla Ciebie jak i Twoich dzieci. uberFAMILY jeszcze do dziś dostępny był tylko w Nowym Jorku, Filadelfii i Waszyngtonie. Od dziś korzystać z usługi amerykańskiego startupu mogą również rodzice w Warszawie.

Jak to działa:

- otwórz aplikację Uber
- naciśnij przycisk „uberFAMILY”, aby wybrać przejazd autem wyposażonym w fotelik MaxiCosi AxissFix
- zamów kurs

Ile to kosztuje:

- do finalnej kwoty należnej za kurs zostanie doliczona dodatkowa oplata w wysokości 10 PLN
- wszystkie opłaty w Uber są w pełni jawne, a informacje o wykonanym przejeździe dostępne w aplikacji i na stronie użytkownika