Reklama.
Usłyszałam ostatnio, że obecnie dzieci nie wykazują inicjatywy, chcą nic robić, angażować się. Wolą zamknąć się w pokoju i posiedzieć przed monitorem komputera. Przeraził mnie fakt, że zostało to powiedziane z zupełnym luzem i uśmiechem na ustach.
1. Planujesz, ile czasu spędzisz przed komputerem? Czy zawsze udaje ci się dotrzymać ustalonej godziny, czy jednak zdarza się siedzieć dłużej niż założyłeś na początku?
2. Kiedy prosiliśmy, żebyś nie grał podczas naszej obecności, czy łamałeś daną obietnicę? Czy było tak, że okłamałeś nas mówiąc, ze nie siedziałeś przed komputerem lub spędziłeś przed monitorem więcej czasu, niż ustaliliśmy?
3. Czujesz się rozdrażniony, zły, masz problem ze znalezieniem innego zajęcia, gdy nie możesz korzystać z komputera? Powodów może być kilka: zakaz grania, awaria komputera, czy sieci.
4. Czy masz wrażenie, że omija cię coś ważnego, gdy nie możesz wejść na ulubiony portal społecznościowy, jesteś nieobecny na popularnych komunikatorach?
5. Nie wyobrażasz sobie dnia bez możliwości sprawdzenia poczty elektronicznej?
6. Wolisz porozmawiać ze znajomymi przez komunikator, wysyłając wiadomość, niż się z nimi spotkać?
7. Czy przez spędzanie czasu zdarza ci się nie zrobić jakiś ważnych rzeczy, np. odrobić zadanie domowe, zjeść kolację?
8. Czy swoje kieszonkowe, czy otrzymane od babci/cioci pieniądze w większości przeznaczasz na kupno gier komputerowych?
9. Jak wolisz spędzać czas wolny: przy komputerze, czy z kolegami lub koleżankami?
10. Gdybyś miał taką możliwość, co być wybrał: granie na komputerze czy interesujące zajęcia pozalekcyjne?
11. Jeśli nie jesteś przy komputerze, czy zdarza ci się rozmyślać o tym, w co ostatnio grałeś, co mógłbyś poprawić, w co zagrasz, gdy tylko usiądziesz przed monitorem.
12. Czy, gdy pokłócisz się z kolegą rodzeństwem lub rodzicami, to jedynym sposobem na poprawienie nastroju jest spędzenia czasu przy komputerze?