
Te chemikalia są wykorzystywane do wytwarzania tworzyw sztucznych. Sprawiają, że tworzywo jest bardziej elastyczne, ale są również znanym czynnikiem rakotwórczym, a zastosowanie tego materiału podlega ścisłej kontroli. Okazało się, że żadna z 16 próbek, nie spełnia norma zawartości ftalanów. Aż w dwóch zawieszkach jego zawartość przekroczyło 50 procent, dla normy dopuszczalnej 0,1 procenta. Czytaj więcej
Prawie połowa zabawek w Polsce jest potencjalnie niebezpieczna
Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej kilka razy w roku przeprowadzają badania terenowe. Ich działalność obejmuje również kontrole prowadzone na wniosek klientów, którzy skierowali skargi dotyczące potencjalnie niebezpiecznych zabawek i produktów dla dzieci.
Wyniki badań są zatrważające. Ujawniają, że polscy rodzice nie mogą być pewni bezpieczeństwa podczas zakupów.
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie
Kontrolą objęto 147 rodzajów zabawek, stwierdzając różnego rodzaju nieprawidłowości w 60 wyrobach.
W zakresie spełniania zasadniczych i innych wymagań skontrolowano łącznie 147 zabawek,
w tym: 105 zabawek importowanych, 36 zabawek produkcji krajowej, 6 zabawek pochodzących z innych krajów UE oraz zabawkę, której pochodzenia nie ustalono.
Stwierdzone niezgodności to:
· brak informacji umożliwiającej identyfikację zabawki - na 15 zabawkach,
· niezasadnego umieszczenia ostrzeżenia „0-3”– na 31 zabawkach,
· brak wskazania ryzyka związanego z zamieszczonym ostrzeżeniem 0-3 – na 1 zabawce,
· nieprawidłowo sformułowanego lub wskazania nieistniejącego ryzyka – na 4 zabawkach,
· brak słowa „Ostrzeżenie” – na 1 zabawce,
· brak instrukcji bateryjnej lub montażu i konserwacji – na 9 zabawkach,
· zawyżona zawartość ftalanu – w 1 zabawce,
· występowanie małych elementów w zabawkach dla dzieci w wieku poniżej 3 lat – w 4 zabawkach,
· występowanie zadziorów – w 3 zabawkach,
· niewłaściwa konstrukcja huśtawek – w 2 zabawkach,
· dostępne wypełnienie w zabawce miękkiej wypychanej – w 1 zabawce.
Czytaj więcej
Istnieją firmy, które bardzo cenią sobie zadowolenie i zaufanie klientów. Jeżeli, któryś z produktów okaże się wadliwy, sami zgłaszają ten fakt do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Również w bezpośrednim interesie firmy jest poinformowanie swoich klientów, o wycofaniu produktu ze sprzedaży, a tym samym szybka naprawa wizerunku marki.