W IKEA pojawiła się limitowana kolekcja zabawek. Zgadniecie, którą z nich zaprojektował chłopiec z Polski?

Limitowana kolekcja IKEA SAGOSKATT 2017
Limitowana kolekcja IKEA SAGOSKATT 2017 materiały prasowe IKEA
Tę limitowaną kolekcję w IKEA pokochają wszyscy rodzice. Wiąże się z nią cudowna inicjatywa.

IKEA prezentuje nową, limitowaną serię zabawek SAGOSKATT 2017. Tworzy ją 10 pluszaków, zaprojektowanych przez dzieci z całego świata. W tym roku, po raz pierwszy w historii, w kolekcji pojawiła się polska maskotka – sympatyczny pająk autorstwa 9-letniego Huberta z Białegostoku. Seria pluszaków jest częścią międzynarodowej kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”, dzięki której IKEA Foundation może wspierać organizacje pomagające dzieciom na całym świecie.

Limitowana kolekcja SAGOSKATT składa się z 10 pluszaków zaprojektowanych przez dzieci z całego świata w ramach konkursu rysunkowego IKEA. Spośród 70 tys. nadesłanych prac w poprzednim roku, wybrano dziesięciu zwycięzców, których rysunki stały się prawdziwymi zabawkami. W tym roku serię tworzą: tukan, lew, tęczowa chmurka, sowa, lisek, hipciogator, pies-jednorożec, ptaszek, potwór oraz uśmiechnięty i poczciwy pająk – zabawka zaprojektowana przez 9–letniego Huberta z Białegostoku.
Praca Huberta była jednym z 4000 projektów zgłoszonych w Polsce. Do międzynarodowego finału zakwalifikowały się także projekty dzieci z Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Bułgarii, Rosji, Japonii, Korei Południowej, Austrii i Australii.

Wszystkie pluszaki zaprojektowane przez dzieci są urocze i wyjątkowe, a „polski pająk” napawa nas prawdziwą dumą. Za sprawą kampanii „Zabawa to poważna sprawa” chcemy przypomnieć wszystkim, jak ważnym aspektem rozwoju dzieci jest bezpieczna zabawa, kreacja i radość z bycia razem. To cele działań wspieranych przez IKEA Foundation w wielu miejscach na całym świecie, gdzie dzieci nie mają odpowiednich warunków do takiego rozwoju np. w obozach dla uchodźców na Bliskim Wschodzie. Co więcej, cały dochód ze sprzedaży tegorocznej kolekcji SAGOSKATT w Polsce chcemy przeznaczyć na wsparcie rozwoju dzieci lokalnie – dla organizacji działających na terenie kraju – podkreśla Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail.
Konkurs rysunkowy jest częścią międzynarodowej kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”, której celem jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, uczenia się i rozwoju. Zabawa jest niezbędna dla dobrego samopoczucia i prawidłowego rozwoju każdego dziecka, jednak wiele dzieci na całym świecie nie ma warunków do bezpiecznej zabawy. Dlatego IKEA Foundation przekazała już 45 milionów euro na projekty wspierające rozwój dzieci, realizowane przez sześć organizacji partnerskich: UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics i Save The Children. W tym roku dodatkowo całkowity dochód ze sprzedaży kolekcji SAGOSKATT zostanie przekazany na lokalne cele społeczne, wspierając tym samym rozwój dzieci w Polsce.


Celem IKEA Foundation jest realizacja strategicznych, efektywnych i długoterminowych programów pomocy dzieciom oraz rodzinom. Osobami, które w pierwszej kolejności mogą sprawdzić, jakie są realne efekty tych działań, są pracownicy sklepów IKEA. Od 2012 roku już ponad 500 pracowników wzięło udział w programie Iwitness, relacjonując ponad 80 wypraw do krajów i obszarów, gdzie wydawane są środki od IKEA Foundation.

Na początku października br., w ramach programu IWitness, sześcioro pracowników IKEA z Polski odwiedziło Jordanię. W tym kraju, według danych z sierpnia tego roku żyje ponad 730 tys. zarejestrowanych uchodźców, w tym wiele rodzin z dziećmi. Polscy pracownicy IKEA mieli możliwość spotkań z organizacją partnerską War Child (www.warchild.org), która działa w tym regionie. Odwiedzili dwa największe obozy UNHCR dla uchodźców w kraju (Za’atari i Azraq) oraz Lokalne Centra Społeczne w miejscowościach Amman i Zarqa. Poznali wiele rodzin, które są beneficjentami programu realizowanego przez War Child pt. „Time to be a Child” („Czas na bycie dzieckiem”). Do czerwca 2019 roku program ten obejmie wsparciem 18 tys. dotkniętych konfliktem dzieci w Jordanii i Libanie – zarówno z rodzin syryjskich uchodźców, jak i dzieci ze społeczności przyjmujących uchodźców. Działania podejmowane przez War Child dotyczą przede wszystkich ochrony najmłodszych przed nadużyciami i przemocą, edukacji oraz wsparcia psychofizycznego. Więcej o polskiej wyprawie do Jordanii można przeczytać na blogu IWitness: https://blog.ikeafoundation.org/tag/poland/ wybierając blogi ambasadorów z Polski.

Kampania „Zabawa to poważna sprawa” potrwa w sklepach IKEA w okresie 5.11- 23.12 br.
Trwa ładowanie komentarzy...