Polskie licencje na targach Brand Licensing Europe w Londynie
Trefl SA już po raz drugi wystawia się na targach branżowych Brand Licensing Europe w Londynie. W tym roku promuje swój film z brand hero Rodzina Treflików, który 29 listopada pojawi się na wielkim ekranie w Polsce, we Francji i w Szwecji. Film Trefliki ratują Święta w reżyserii Piotra Ficnera, podobnie jak seriale Rodzina Treflików i Bobaski i Miś, został wykonany w technice animacji poklatkowej.
To czarująca i pełna wdzięku historia, która będzie prawdziwym hitem w kinach tej zimy. Głosów głównym postaciom udzielą m.in. Andrzej Chyra, Joanna Jabłczyńska, Jarosław Boberek, Katarzyna Figura czy Andrzej Ferency.
Trefliki od lat są obecne na półkach sklepowych w postaci licencjonowanych produktów. Poza grami, puzzlami i książkami znajdziemy brand hero także w zestawach edukacyjnych od Wydawnictwa Edukacyjnego Podręcznikarnia, matach wodnych od Akuku, ubrankach dziecięcych produkowanych przez firmę Karen, odblaskach od Refloactiv, czy piórnikach marki Kuamki.
W tym roku do grona licencjobiorców dołącza: agencja eventowa Singularity oraz producent placów zabaw Buglo. Produkty bazujące na Treflikach jak gra Spy Guy na wielu rynkach zdobywają tytuł Zabawki Roku (m.in. Polska, Grecja, Hiszpania, Szwecja). Spy Guy jest także jednym z brandów prezentowanych przez firmę Trefl podczas targów Brand Licensing Europe.
- Targi w Londynie to dla nas od lat bardzo ważne miejsce, w którym możemy się osobiście spotkać z naszymi najważniejszymi licencjodawcami, jak Warner Bros, Disney, Hasbro, czy Mattel, a od dwóch lat także promować nasze własne licencje i pokazać premiery filmowe. W tym roku z dumą prezentujemy film świąteczny, który udało się wprowadzić do kin w Polsce i za granicą oraz brand Spy Guy, który ma wyjątkowy potencjał międzynarodowy. Z zewnętrznych, ale co dla nas ważne, rodzimych licencji pokazujemy też Smoka Diplodoka, który za chwilę ma premierę kinową w Polsce i także występuje na naszych puzzlach i kolorowankach. Wiemy jak ciężko jest przebić się polskim brandom na globalnym rynku i wierzymy, że ścisła współpraca może nam przynieść wiele korzyści - mówi Jakub Siemiątkowski, Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes Zarządu Trefl SA.
Smok Diplodok w reżyserii Wojtka Wawszczyka to przełomowa polska produkcja dla widowni familijnej. Film łączy animację 3d, mogącą z powodzeniem stawać w szranki z zachodnimi produkcjami tego gatunku, ze scenami aktorskimi, w których brawurowo zagrali Helena Englert i Piotr Polak.W polskim dubbingu usłyszymy takich znanych i popularnych aktorów jak Małgorzata Kożuchowska, Borys Szyc i Arkadiusz Jakubik.
Głos pod głównego bohatera podłożył wspaniały dziecięcy aktor Mikołaj Wachowski, a gościnnie usłyszymy również Mariusza Szczygła, Karola Strasburgera i Roberta Makłowicza. Film będzie wyświetlany w ponad trzystu kinach sieciowych i studyjnych w całej Polsce oraz został sprzedany do ponad stu krajów na świecie.
W Polsce do grona licencjobiorców dołączyli już Trefl, Euro-Trade, Marioinex, Many Mornings, Deef, Mr Gugu & Miss Go czy Fine Art Prints. Wśród oferowanych produktów licencyjnych znajdą się m.in. zabawki pluszowe, puzzle, zestawy kreatywne, klocki, ubrania, skarpety, plakaty czy książeczki.
- Targi w Londynie to świetne miejsce do rozmów z potencjalnymi licencjobiorcami, a także oczywiście zobaczenia oferty topowych marek z różnych części świata i podpatrzenia światowych trendów licencyjnych. Z Treflem współpracujemy w wielu obszarach. Pan Kazimierz Wierzbicki wielokrotnie gościł w Human Film na różnych etapach powstawania Smoka Diplodoka. Gdyński producent również w swojej ofercie ma puzzle, kolorowanki i książeczki na naszej licencji. Wiedzieliśmy, że Trefl w Londynie wystawiał się już rok temu i od słowa do słowa powstał pomysł, by na londyńskich targach na jednym stoisku prezentować dwie polskie animacje, które będą w czwartym kwartale tego roku w polskich kinach - Smoka Diplodoka i Trefliki ratują Święta. Liczymy, że wspólna obecność na najważniejszych targach licencyjnych w Europie pozwoli obu markom na dalszy rozwój na wielu polach - mówi Jan Wołowski, Production & Licensing Manager Human Film.