90 lat temu uznali, że świat potrzebuje zabawek. Tak powstała marka znana rodzicom na całym świecie

Redakcja MamaDu
Fisher-Price świętuje dzisiaj wyjątkowy jubileusz. Równo 90 lat temu, 19 czerwca 1930 roku Irving Price, Herman Fisher i Helen M. Schelle stwierdzili, że świat potrzebuje zabawek, które "będą się odwoływać do wyobraźni, wprowadzać do zabawy coś nowego i zaskakującego". I tak się zaczęło. A co było dalej? Oto kilka ciekawostek dotyczących historii jednej z najpopularniejszych marek dla dzieci. Z tekstu dowiecie się między innymi, dlaczego w latach 50. pola wokół magazynu Fisher-Price pokryły się popcornem!
Caroline Hernandez/Unsplash
1. Tam, gdzie wszystko się zaczęło
Pierwsza dostawa zabawek Fisher-Price ruszyła do nowojorskiego sklepu Macy’s w 1931 r. z miasteczka East Aurora, gdzie do dzisiaj znajduje się siedziba marki. Obecnie można tu zwiedzić
muzeum poświęcone historii Fisher-Price i zobaczyć pierwsze, kultowe zabawki.
materiały prasowe
2. Zabawki dodające otuchy
W pierwszym roku istnienia marka wyprodukowała linię 16 zabawek dla dzieci, którą nazwano "16 nadziei". Miała ona reprezentować optymizm w niepewnych finansowo i gospodarczo czasach.
materiały prasowe
3. Nowe materiały
Po II wojnie światowej weterani wrócili do domów, co było przyczyną boomu mieszkaniowego. Drewno stało się wówczas surowcem deficytowym, a to skomplikowało produkcję zabawek. Fisher-Price postanowił skorzystać z alternatywnych materiałów, m.in. z plastiku. Po raz
pierwszy został on zastosowany w produkcji w 1950 r. jako skrzydełka do pszczółki Buzzy Bee.
materiały prasowe
4. "Popcornowe" pole
Pchacz z podskakującymi kulkami (Corn Popper) to najdłużej produkowana zabawka w portfolio Fisher-Price. Jej anglojęzyczna nazwa nawiązuje do wyjątkowej sytuacji, jaka miała miejsce w East Aurora. Z uwagi na to, że marka rozwijała się bardzo szybko i brakowało jej miejsca do przechowywania zabawek, wynajmowano powierzchnie w lokalnych gospodarstwach na polach kukurydzy. Pewnego dnia jedno z nich spłonęło i w efekcie całe East Aurora pokryło się popcornem!
materiały prasowe
5. "Małe ludziki"
Nazwę linii "Fisher-Price Play Family" zmieniono na Little People na prośbę konsumentów, którzy szukając zabawek w sklepach, pytali o "małe ludziki". Pierwszą zabawką z tej linii był Żółty Autobus Szkolny.
materiały prasowe
6. Piramidka eko
Ponadczasowa piramidka z kółek pojawia się w 1960 roku i od tamtej pory jest bestsellerem na całym świecie. Już niebawem, w ramach stopniowego przechodzenia firmy na produkcję zrównoważoną, pojawi się Piramidka w wersji ekologicznej – tworzona z trzciny cukrowej i całkowicie nadająca się do recyclingu.
materiały prasowe
7. Dziękujemy bohaterom
W odpowiedzi na pandemię COVID-19 w 2020 roku Fisher-Price wydał specjalną edycję kolekcjonerskich figurek #ThankYouHeroes, dostępną wybranych krajach. Wszystkie wpływy z jej sprzedaży zostaną przekazane na zaopatrzenie służby zdrowia w ramach akcji #FirstRespondersFirst.
materiały prasowe