River Island z nową kampanią. Internauci: "ta firma przestała dla mnie istnieć"

Katarzyna Chudzik
River Island uchodzi za firmę przełamującą społeczne tabu.
To piękne zdjęcie niektórych oburza River Island
Niewiele ponad rok temu, w jednej z ich kampanii ubrań dla dzieci wystąpił Joseph – chłopiec z zespołem Downa. Teraz firma postawiła na nieheteronormatywne rodziny.

Na jednym zdjęciu widzimy bowiem dwóch mężczyzn tulących niemowlę, na drugim dwie kobiety z kilkulatkiem, na kolejnym – trójkę zadowolonych dzieci, z których jedno ma zespół Downa.
#ThisIsFamilyRver Island
River Island
– Kampania #ThisIsFamily postawiła sobie ambitny plan zmiany nieaktualnych stereotypów na temat rodziny. Inkluzywność, celebrowanie różnorodności to wartości, które od zawsze stanowią podstawę działania marki River Island. Mam nadzieję, że najnowsza kampania będzie kontynuowała to dziedzictwo – powiedziała Angela Asiedua, szefowa marketingu River Island.


– River Island to marka, która zawsze stara się być częścią swoich klientów. Mając to na uwadze, stworzyliśmy kampanię #ThisIsFamily - prawdziwą celebrację i redefinicję tego, czym jest dzisiaj rodzina – nigdy wcześniej nie zdefiniowana i ciągle się zmieniająca – dodał Victor Pyk, dyrektor kreatywny w Studio Blvd.

Tymczasem polscy internauci kipią z oburzenia. "Dla mnie ta firma już nie istnieje" i "normalna rodzina, chłopak i dziewczyna" to tylko przykłady typowych komentarzy, które pojawiają się pod opisem kampanii w sieci. Szkoda, że tak wielu Polaków nie dorosło jeszcze do akceptacji faktu, że rodziny nieheternormatywne współistnieją z heteronormatywnymi. I najczęściej – niestety – są w przekazach reklamowych pomijane.