Czasami w przestrzeniach publicznych pojawiają się światła, które są symbolem obchodów różnych międzynarodowych świąt. Przykładem może być Światowy Dzień Wcześniaka, kiedy m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie jest podświetlony na fioletowo. 25 maja również jest ważny dzień, który uczczono niebieskimi iluminacjami.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
W Polsce każdego roku około 2 tys. dzieci uznaje się za zaginione. Wg danych opublikowanych przez Polską Agencję Prasową w 2023 roku odnotowano 2074 zaginięcia dzieci, z czego wszystkie zostały odnalezione. 25 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego i z tego powodu Fundacja ITAKA, zajmująca się pozarządowym poszukiwaniem osób zaginionych, planuje specjalne działania, połączone z kampanią społeczną.
W tym roku Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych wraz z Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji przygotowało wyjątkową kampanię, która sygnalizowana jest w przestrzeni publicznej niebieskimi światłami. Symbolem tego dnia jest kwiat niezapominajki oraz niebieski kolor, dlatego 25 maja w Warszawie oraz wielu innych dużych miastach władze zdecydowały o zaświeceniu niebieskich iluminacji.
W stolicy na ekranach w autobusach, tramwajach, metrze oraz zewnętrznych ekranach informacyjnych pojawiły się niebieskie grafiki z numerem telefonu, pod którym można zgłaszać zaginięcia dzieci i nastolatków, który prowadzi fundacja. Numer telefonu w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka to 116 000.
Niebieskie oświetlenie budynków
Kampania z niebieską iluminacją ma być symbolem solidarności z rodzinami zaginionych, ale również sposobem na rozpowszechnienie informacji o Międzynarodowym Dniu Dziecka Zaginionego. W Warszawie 25 maja podświetlono na niebiesko Komendę Główną Policji, Biuro Rzecznika Praw Dziecka, Pałac Kultury i Nauki oraz Most Śląsko-Dąbrowski. Dodatkowo na budynku Warsaw Spire oraz fasadzie Stadionu Narodowego wyświetlono numer 116 000 z logiem kampanii, czyli niezapominajką.
Jak możemy przeczytać na stronie kampaniespoleczne.pl: "Prezentowana kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na szczególny problem, jakim jest zaginięcie dziecka, a także podjęcie dyskusji o tym, co wspólnie możemy zrobić, aby takich spraw w policyjnych statystykach było jak najmniej".
Słyszałaś wcześniej o Międzynarodowym Dniu Dziecka Zaginionego? A może w sobotę widziałaś na żywo budynki oświetlone na niebiesko? Uwrażliwianie i uświadamianie społeczeństwa w takich kwestiach jest niezwykle ważne, a samo wyświetlanie numeru telefonu z niebieskimi iluminacjami na pewno zwraca uwagę przechodniów.