Producent nieco "odleciał" i strzelił sobie w stopę. Ten podział pozostawia niesmak

Torebki śniadaniowe z podziałem na płeć
Torebki śniadaniowe z podziałem na płeć Archiwum prywatne
Sieć sklepów Auchan posiada w swojej ofercie torebki śniadaniowe. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie podział, jaki zastosował producent – różowe torebki dla dziewczynek, niebieskie dla chłopców. Tym sposobem powiela stereotypy, od których już dawno powinniśmy odejść.


Różowe dla dziewczynki – serio?
Trzeba mieć się na baczności, żeby nie popaść w spiralę stereotypowego myślenia. Kolorystyczny podział ubranek na te dla chłopców i dziewczynek już chyba nikogo nie dziwi, a szkoda. Okazuje się, że nie tylko marki odzieżowe utrwalają stereotypy. W sklepach spożywczych i dyskontach, takich jak Tesco, Auchan, taki podział również bywa wyraźny. Otóż można np. dostać w nich torebki śniadaniowe inne dla dziewczynek i dla chłopców. Urocze? Niekoniecznie.

Takie strategie marketingowe to nie tylko głupi biznes, to wychowanie dziecka zakotwiczonego w stereotypach. Każda interakcja oparta na uprzedzeniach to rodzaj walki. Nawarstwianie się stereotypów płciowych to w dużej mierze kwestia wychowania i kulturowego podejścia. Ile razy matki pozwalają płakać dziewczynkom, a chłopcom zakazują, bo "nie wypada"? Od jak dawna mówi się o szklanym suficie powstałym na bazie stereotypów – silny, opanowany mężczyzna i empatyczna, rozemocjonowana kobieta?

Niektórzy czują ogromną potrzebę dzielenia świata na męski i żeński. Dzieląc go, zapominają, że stoi przed nimi człowiek, po prostu.

Co będzie następne? Mleko? Masło? Chusteczki higieniczne? Herbata? Różne rzeczy "zyskują płeć", gdy w krę wchodzi biznes i pieniędzy. Widzieliście inne przykłady utrwalanie stereotypów płciowych w sklepach?
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

Narodowe smażenie dzieci

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE