Naprawi lodówkę, zrobi zakupy - to nie książę z bajki. Ubezpieczyciele rozszerzają zakres działań

Pan złota rączka czy konsultant firmy ubezpieczeniowej - do kogo zadzwonisz w momencie kryzysu?
Pan złota rączka czy konsultant firmy ubezpieczeniowej - do kogo zadzwonisz w momencie kryzysu? Fot. 123rf.com / Andriy Popov
Desperacko szukasz klucza francuskiego, którego być może nawet nie posiadasz, załamujesz ręce, usiłujesz zrozumieć, dlaczego zamiast w technikum, ostatnie lata swojego nastoletniego życia, spędziłaś w liceum, wydzwaniasz do piątej z kolei “złotej rączki”, bo poprzednie cztery miały problem z podniesieniem słuchawki - nieważne, jak wygląda twoja reakcja na niespodziewaną domową usterkę, mało prawdopodobne, że w pierwszym odruchu zadzwonisz do firmy, która ubezpiecza twoje mieszkanie. A powinnaś.

Obecnie ochrona oferowana przez firmy ubezpieczeniowe nie ogranicza się tylko do wypłaty odszkodowań. Wybierając polisę warto zapytać o pakiet assistance - i to wcale nie tylko, kiedy podpisujemy dokumenty dotyczące samochodu.

Assistance to wolnym tłumaczeniu “pomoc” czy “asysta”. To, że jest nam niezbędna, gdy w trasie silnik zacznie kopcić jak komin, jest oczywiste. A czym kopcący samochód różni się od strzelającego iskrami telewizora? Mniejszy rozmiar, jednak poziom stresu podobny.

Usługi typu assistance są więc dzisiaj bardzo zróżnicowane: pakiety mogą obejmować naprawę domowych sprzętów lub instalacji, pomoc medyczną, czy opiekę w przypadku nagłych zdarzeń losowych.

Oferta assistance może jednak znacznie wykraczać poza standardowe organizowanie pomocy w usuwaniu usterek, czy umawianie nas na wizyty lekarskie. Konsultanci niektórych firm mogą na przykład zorganizować nam opiekę nad zwierzakiem, kiedy my będziemy sprzątać zalane mieszkanie albo dowóz zakupów, gdy jakieś podłe choróbsko nie pozwoli nam nawet na krótki spacer na trasie sklep - dom.

Jak działa nowoczesny assistance?
Tu nie ma żadnej filozofii: jak tłumaczą eksperci z ERGO Hestii - firmy, która ma w swojej ofercie aż trzy rodzaje tego typu usług, w przypadku wystąpienia usterki dzwonimy do Centrum Alarmowego i określamy typ pomocy, jakiego w danej chwili potrzebujemy.


W przypadku tego konkretnego ubezpieczyciela mamy do dyspozycji trzy rodzaje assistance: Home Assistance (usterki domowe), SOS Assistance (zniszczenie domu lub mieszkania uniemożliwiające nam dalsze w nim przebywanie) oraz Medical Assistance (pomoc medyczna dla nas i bliskich). Centrum Alarmowe jest wspólne dla wszystkich trzech usług, niezależnie od okoliczności, jakie zamierzacie zgłosić.

Kolejny krok jest już zależny od problemu, z jakim próbujemy sobie poradzić.

Ze statystyk ERGO Hestii wynika, że najczęściej zgłaszanymi usterkami domowymi są te, związane z wyciekami w instalacjach wodno-kanalizacyjnych, czy uszkodzenia przewodów elektrycznych.

- Nasi konsultanci muszą działać błyskawicznie, bo zdarza się, że presja czasu wynikająca z usterki jest spora - tłumaczy Aleksandra Lech, menadżer produktu w ERGO Hestii.

- Niedawno mieliśmy przypadek zalania. Przeciekał zawór odpływu pralki, a klient nie wiedział, jak i gdzie zamknąć dopływ wody. W rozmowie z konsultantem informował, że jedną ręką trzyma telefon, a drugą próbuje blokować wyciek. Zgłoszenie przekazano najbliższemu hydraulikowi, który, jak się okazało, był sąsiadem naszego klienta. Od momentu kontaktu z hydraulikiem do usunięcia usterki minęło 33 minuty, także usługa została zrealizowana w ekspresowym tempie - wspomina Aleksandra Lech.

W ramach pakietu Home Assistance możemy zgłosić usterkę nie tylko sprzętów AGD, ale również telewizorów, komputerów, konsol do gier, czy laptopów. Zdarza się, że w przypadku tych ostatnich, szybka interwencja konsultanta zapobiega wypadkom, dużo groźniejszym niż mogłoby się początkowo wydawać.

- Jedna z naszych klientek zgłosiła usterkę komputera, polegającą na samoistnym pojawianiu się na ekranie laptopa komunikatów różnej treści. Technik wysłany przez Centrum Alarmowe stwierdził, że klientka padła ofiarą ataku hakerskiego – komunikaty miały na celu wyłudzenie pieniędzy. Szybka interwencja pozwoliła zapobiec przechwyceniu danych, a sam komputer został zabezpieczony przed podobnymi tego typu zdarzeniami w przyszłości - wspomina ekspertka ERGO Hestii.

A co jeśli usterka, na przykład sieci kanalizacyjnej, jest na tyle poważna, że dalsze przebywanie w mieszkaniu jest niemożliwe? Jeśli podczas zakupu ubezpieczenia wybraliście pakiet SOS Assistance, również możecie zadzwonić do Centrum Alarmowego.

Konsultant powiadomi was, że w ramach tej usługi może na przykład znaleźć wam lokum zastępcze. W zależności od skali i rodzaju zniszczeń ubezpieczyciel pokryje koszty nawet 90 dni zakwaterowania. Nie musicie się też martwić o wyniesione z mieszkania czy domu meble i sprzęty - dozór, transport oraz składowanie mienia są również dostępne w ramach SOS Assistance.

Punktami, o których warto pamiętać, są też: wspomniana już opieka nad zwierzętami domowymi, a także opcja dowozu dzieci do szkoły oraz zorganizowanie ich powrotu do domu. W momencie, kiedy walczymy, na przykład z pękniętą rurą, taki prywatny “szkolny autobus” może bardzo pomóc.

Opieka nad dziećmi została również uwzględniona w pakiecie Medical Assistance. Jeśli zdarzy nam się nagle zachorować lub uczestniczyć w wypadku, za pośrednictwem Centrum Alarmowego szybko zorganizujemy niezbędną opiekę lub przewieziemy dzieci do osoby, która może się nimi w danej chwili zająć.

W pakiecie Medical Assistance, poza możliwością umówienia wizyty lekarza w domu, uwzględniono również dość powszechny scenariusz, w którym leżymy chorzy czy połamani w łóżku i patrzymy, jak mieszkanie w zastraszającym tempie zamienia się w wysypisko śmieci. Możemy wtedy zgłosić potrzebę skorzystania z usług pomocy domowej. Zakup środków czystości nie jest uwzględniony w pakiecie, ale już samo pojawienie się kogoś, kto ogarnie za nas domowy armagedon, może być sporą ulgą.

Skoro ktoś przychodzi do nas posprzątać, to czy mógłby też zrobić za nas zakupy? Mógłby. Znów, koszty zakupów pokrywacie we własnym zakresie, ale skompletowanie wszystkich pozycji z przygotowanej przez was listy artykułów spożywczych i higienicznych, a także ich dowóz pod wskazany adres, załatwią współpracownicy ERGO Hestii.

Pakiety Home Assistance, SOS Assistance i Medical Assistance wchodzą w skład polisy ERGO 7. Szczegóły sprawdzicie tu.

Artykuł powstał we współpracy z ERGO Hestia.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

KALENDARZ CIĄŻY

TYDZIEŃ PO TYGODNIU

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE