W styczniu kobiety będą bardziej rozdrażnione. Jest na to wyjaśnienie

Styczeń to dla kobiet najtrudniejszy miesiąc.
Styczeń to dla kobiet najtrudniejszy miesiąc. Prawo autorskie: grinvalds / 123RF Zdjęcie Seryjne
Styczeń to dla kobiet najtrudniejszy i najbardziej wymagający miesiąc. Rozdrażnienie, bóle głowy i skurcze, które odczuwają co miesiąc, mogą być o wiele bardziej uciążliwe niż normalnie. Co zrobić, żeby złagodzić nieprzyjemne dolegliwości?

Zaburzona równowaga hormonalna
Grudzień to jeden z najbardziej intensywnych miesięcy. Przedświąteczny chaos, stres związany z Bożym Narodzeniem, ciągłe spotkania z rodziną i przyjaciółmi, niezdrowa dieta i częste podróżowanie zakłócają równowagę hormonalną u kobiet. Według Alisy Vitti, dietetyczki i trenerki zdrowia specjalizującej się w kobiecej endokrynologii, autorki bestsellerowego „Kodu kobiety”, przez stres, niezdrową dietę i przemęczenie organizmu w styczniu dolegliwości menstruacyjne mogą być szczególnie nieprzyjemne. Typowe objawy PMS, takie jak wahania nastrojów, skurcze, ból głowy, ból brzucha czy rozdrażnienie będą jeszcze bardziej odczuwalne, zwłaszcza dla kobiet cierpiących na endometriozę i zespół policystycznych jajników.
Alisa Vitti
wellandgood.com

Jedzenie, podróże, stres – to wszystko może zakłócić twój cykl. Owulacja może być czasowo opóźniona, u wielu kobiet cykl może się rozregulować i przesunąć. Niektóre kobiety myślą, że są w ciąży, bo okres spóźnia się kilka dni.

– Wiem, co mówię i biorę pełną odpowiedzialność za moje słowa. Dlaczego? W grudniu świętujemy, pożeramy tony słodyczy, popijamy wino, raczymy się przeróżnymi słodkościami. Słodycze i alkohol to węglowodany proste, które zaburzają poziom cukru we krwi. To z kolei prowadzi do zaburzeń cyklu menstruacyjnego – wyjaśnia Vitti.

Jak sobie poradzić z dokuczliwymi dolegliwościami?
Według Vitti najlepszym sposobem złagodzenia nieprzyjemnych dolegliwości jest odpowiednia dieta, ruch i wypoczynek. Dietetyczka radzi, by dzień zaczynać od ciepłego śniadania bogatego w węglowodany – miska brązowego ryżu, makaron z warzywami albo bataty na słodko to najlepszy sposób na zdrowe rozpoczęcie dnia. Pozostałe posiłki powinny się składać z węglowodanów złożonych, warzyw korzeniowych, warzyw liściastych i produktów pełnoziarnistych. Tak skomponowana dieta pomoże w walce z huśtawką nastrojów i doda energii. Vitti radzi, by słuchać swojego organizmu i nie bać się zachcianek – jeśli organizm domaga się jakiegoś produktu, oznacza to, że brakuje mu składników odżywczych, które ten produkt zawiera. Nie oznacza to objadania się mleczną czekoladą czy chipsami, jednak kilka kostek czekolady z dużą zawartością kakao czy ziemniaki pieczone bez tłuszczu mogą poprawić humor i pozytywnie wpłynąć na organizm.
Źródło: wellandgood.com
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

KALENDARZ CIĄŻY

TYDZIEŃ PO TYGODNIU

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE