Laktacyjny terror na ostro. Kampania społeczna, która piętnuje matki

"Karm swoje dziecko piersią zamiast odwracać się do niego plecami"
"Karm swoje dziecko piersią zamiast odwracać się do niego plecami" Fot. www.elpueblo.com.mx
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia, mniej niż 40% dzieci na świecie jest karmionych wyłącznie piersią do ukończenia szóstego miesiąca życia, czyli zgodnie z międzynarodowymi zaleceniami. Nic więc dziwnego, że kampanie dotyczące karmienia piersią na stałe wpisały się repertuar działalności organizacji społecznych i medycznych. Niestety, nie zawsze fachowcy promujący ideę "breast is best" wykazują się wiedzą, zdrowym rozsądkiem czy choćby empatią.

Akcja przygotowana na zlecenie Departamentu Zdrowia miasta Meksyk jest przykładem działań szkodliwych i nieudolnych. Zrealizowana z rozmachem, z udziałem celebrytek sesja, zamiast chluby przyniosła wstyd pozującym gwiazdom i autorom inicjatywy. Kampania jednoznacznie stygmatyzuje kobiety, które z różnych powodów nie chcą, bądź nie mogą karmić swoich dzieci piersią.

Kampania do kosza
Już forma zdjęć budziła wątpliwości - wizerunek modelek daleki jest od naturalnego wyglądu kobiety po porodzie. Oliwy do ognia dolało hasło promocyjne przedsięwzięcia sugerujące niedwuznacznie, że matka karmiąca butelką jest gorsza, niekochająca i niedbająca o dziecko.

Sprawne ręce grafika opatrzyły piersi gwiazd szarfami z napisem: “Karm swoje dziecko piersią zamiast odwracać się do niego plecami"

Słowa wywołały skandal. Celebrytki nie kryły oburzenia, odcinając się od kampanii i żądając usunięcia z niej swoich wizerunków.


Wielka szkoda, bo problem istnieje
I jest ogromny. Miasto Meksyk wiedzie prym w statystykach dotyczących porażek karmienia piersią dzieci - gdzie tę metodę karmienia wybiera zaledwie jedna na siedem kobiet. Autorzy dramatycznie próbowali zwrócić na ten fakt uwagę opinii publicznej, jednak nie można usprawiedliwiać ich krótkowzroczności. Specjaliści apelują o rozsądek i profesjonalizm, ponieważ:
Jan Prószyński
www.kampaniespoleczne.pl

Można szukać oparcia w badaniach czy teoriach społecznych, ale najprościej wyobrazić sobie odbiorcę kampanii, czyli meksykańską matkę(...)Wszystko zaczyna się i kończy na nieodpowiednim zdefiniowaniu problemu.


Kampanie promujące karmienie piersią mają swoje wzloty i upadki na całym świecie. Niestety te chybione potrafią odnieść skutek przeciwny od zamierzonego.

źródło: KampanieSpołeczne.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

KALENDARZ CIĄŻY

TYDZIEŃ PO TYGODNIU

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE