IKEA wychowuje dzieci. Przeprowadziła eksperyment, który otwiera oczy

IKEA/Screen YouTube
IKEA ponownie pozytywnie zaskoczyła pomysłem. Firma postanowiła zaprezentować spot, w którym poprosiła uczniów o mówienie roślinom komunikatów pozytywnych i negatywnych. Dwie rośliny, stały obok siebie, do jednej z nich kierowane były pochwały, do drugiej krytyka. Wyniki były zadziwiające. Rośliny zareagowały jak ludzie.

Eksperyment został zaplanowany na 30 dni przez bliskowschodnie oddziały IKEA. Każda z roślin miała taką samą ilość światła i wody. Pozytywne i negatywne komunikaty uczniów zostały nagrane i odtwarzane roślinom.

"Niewidzialna" moc
Roślina, która była chwalona, doceniana, komplementowana rozrastała się i nabierała intensywnego zielonego koloru. To zadziwiające, ale ta, która była obrażana, krytykowana uschła...
Przesłanie
IKEA chciała w ten sposób zobrazować, co dzieje się z uczniami, którzy są prześladowani przez rówieśników. Jeżeli nawet rośliny "zamykają się" i "usychają" z braku akceptacji i miłości, to jak mają reagować ludzie? Wyniki dały sporo do myślenia.


Usycha i traci nadzieję
Dokuczania nie zniesie nikt. Choć nie każdy wiedział, że czują to nawet rośliny. Eksperyment pokazał dobitnie, jak destrukcyjny wpływ na świat istot żywych ma raniące słowo i nieczuły gest.

Projekt spodobał się również nauczycielom szkół. Britny Goulet, nauczycielka i dyrektorka GEMS Wellington Academy w Dubaju zobaczyła, jak akcja przemówiła do młodzieży, jaką miało to moc.

IKEA wierzy, że szczęście to dobre traktowanie innych. Firma nie tylko buduje pozytywny obraz marki, reklamuje produkt, ale też edukuje. Takie spoty mają sens. Wciąż niewiele marek to potrafi.
Trwa ładowanie komentarzy...

KALENDARZ CIĄŻY

TYDZIEŃ PO TYGODNIU

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE