Powiedz to po angielsku. Ta kampania podpowie wam, jak zaszczepić dzieciom miłość do języków obcych

Najnowsza kampania sieci odzieżowej Endo zachęca dzieci i całe rodziny do poznawania języków obcych. Akcje obejmuje nadruki na ubraniach, artykuły prasowe oraz materiały wideo
Najnowsza kampania sieci odzieżowej Endo zachęca dzieci i całe rodziny do poznawania języków obcych. Akcje obejmuje nadruki na ubraniach, artykuły prasowe oraz materiały wideo Endo
W zglobalizowanym świecie barierami przestają być już granice państw czy związane z nimi przepisy wizowe. Dziś największą przeszkodą może stać się nieznajomość języków obcych, przynajmniej dla tych osób, które niestety zaniedbały naukę w tym zakresie. Dlatego tak ogromne znaczenia ma to, by od najmłodszych lat oswajać przyszłego obywatela świata z mową innych nacji. Do myślenia tymi właśnie kategoriami zachęca startująca kampania Endo.

W ramach najnowszej inicjatywy produkująca ubranka dla dzieci sieć wprowadza na rynek odzież z obcojęzycznymi napisami. Kultowe hasła słynącej z posiłkowania się tekstami marki, takie jak ''Nie mów do mnie misiu'' czy ''Mama nie zawsze ma rację'', zostaną zastąpione angielskimi odpowiednikami. Projektanci celują w wizualny komunikat, czerpiąc inspirację z wiedzy, że 70 proc. ludzi to wzrokowcy, którzy łatwiej zapamiętują zwroty w innych językach, gdy je widzą.

Nie powinno też być zaskoczeniem, dlaczego twórcy kolejnej kampanii spod szyldu Endo postawili w pierwszej kolejności na język Szekspira. Jak wynika z raportu autorstwa profesora Ulricha Ammona z Uniwersytetu w Düsseldorfie, dla ponad 500 mld ludzi angielski jest językiem ojczystym, a kolejne 1,5 mld osób uczy się go na co dzień w szkołach, na kursach lub na własną rękę. Zatem człowiek z angielszczyzną na przyzwoitym poziomie we współczesnym świecie raczej nie zginie.
Promowanie odzieży z angielskimi słówkami i zwrotami to jednak tylko jedna z kilku akcji przewidzianych w programie całej kampanii. Znana z produkcji dziecięcej garderoby firma, chcąc pozostać wierna swojej filozofii, która zakłada popularyzowanie wśród polskich rodzin idei aktywnego spędzania czasu we własnym gronie, tym razem proponuje Polakom, aby wspólne godziny poświęcili właśnie na szlifowanie języka angielskiego.

Dodatkowo w najbliższym czasie w prasie i internecie wystartuje cykl artykułów podpowiadających, co robić, aby dzieci opanowywały język obcy w błyskawicznym tempie. Autorami tych systematycznie publikowanych poradników będą zarówno psychologowie dziecięcy, jak i lingwiści. Poza tym zostanie uruchomiona kampania wideo. Cyklicznie emitowane filmy zachęcą rodziny do wspólnej nauki angielskiego pod hasłem ''Bawcie się i czekajcie na efekty''.
Obecna kampania Endo ma mieć jak najszerszy zasięg. Edukacyjne ubrania zaprojektowano dla całej rodziny – zarówno dla niemowląt, jak i starszych dzieci oraz dorosłych. Dzięki temu nie tylko najmłodsze pociechy, ale również ich rodzice, a nawet dziadkowie znajdą koszulkę lub bluzę z odpowiednim dla siebie napisem w języku angielskim. Chodzi o to, by każdy niezależnie od wieku znalazł w sobie pasję do poznawania innych języków.


Twórcy prolingwistycznej akcji podkreślają, że koniec końców jej młodsi czy starsi odbiorcy mają się przy niej przede wszystkim dobrze bawić. Tak jak przy dotychczasowych odzieżowych nadrukach Endo, które jako znak rozpoznawczy firmy, nigdy nie ocierały się o banał, a wręcz przeciwnie – podlane humorystycznym sosem przełamywały schematy, skłaniały do refleksji, a niekiedy poruszały nawet tematy tabu. Zawsze jednak z myślą o dobru dziecka i rodziny. Zobacz całą kolekcję.

Artykuł powstał we współpracy z Endo

Trwa ładowanie komentarzy...