Niektórzy go nie mają, większość - nie potrafi dobrać właściwego. A fotelik do auta to podstawa bezpieczeństwa

Fot. materiały promocyjne
Większość noworodków najpierw poznaje wnętrze rodzinnego samochodu, a dopiero później - domu czy mieszkania. Poczynając od tej pierwszej, rozpoczynającej się na szpitalnym parkingu, podróże będą od tej pory nieodłączną częścią ich życia. Będąc rodzicami zawsze dbacie, aby każda “wycieczka” była jak najbezpieczniejsza, prawda? Niestety, jak pokazują badania - tak wam się tylko wydaje. Około 70 proc. zmotoryzowanych rodziców nie umie wybrać właściwego fotelika.

Jak pokazują badania* sporządzone przez firmę Biostat na zlecenie Nest Banku, świadomość na temat przewożenia dzieci jest bardzo niska. W pierwszym roku życia ponad 40% maluchów podróżuje średnio 2-3 razy w tygodniu. Mimo to, wśród ankietowanych nie brakowało rodziców, którzy przyznali, że na krótkich trasach nie korzystają z fotelików w ogóle. Z kolei co czwarty badany nie zadał sobie trudu, aby przed dokonaniem zakupu sprawdzić, czy wybrany w internecie fotelik będzie pasował do ich samochodu oraz, czy będzie odpowiedni do wzrostu ich dziecka.
Jak tłumaczy Paweł Kurpiewski z fotelik.info: - Niemal 2/3 rodziców nie montuje fotelika w samochodzie przed dokonaniem zakupu, a blisko połowa jest skłonna nabyć używany egzemplarz, jeśli zna jego wcześniejszych właścicieli - twierdzi specjalista.

W związku z niską świadomością na temat tego, jak istotną kwestią jest dobór właściwego fotelika, Nest Bank zainicjował akcję edukacyjną “Superfotelik”.
- Nasz bank koncentruje się na potrzebach rodzin, a jedną z najważniejszych jest bezpieczeństwo dzieci. Rozumiemy to i dlatego chcemy umożliwić każdej polskiej rodzinie zakup fotelika samochodowego, który zapewni dziecku odpowiednią ochronę - mówi Bartosz Chytła, Prezes Nest Banku. - Umożliwiając uzyskanie promocyjnego, zupełnie bezpłatnego kredytu na fotelik**, dbamy o bezpieczeństwo rodzin. Spełniamy tym samym naszą obietnicę - dodaje Bartosz Chytła.
Akcja Superfotelik wystartowała 13 czerwca. Od tego momentu na stronie www.superfotelik.pl będą ukazywać się materiały informacyjne przygotowane we współpracy z ekspertami.
- Od lat edukuję, żeby zakup był doborem indywidualnym, bo fotelik, żeby chronił podczas wypadku, musi pasować i do dziecka i do samochodu. Dlatego podczas tej akcji będę wyrzucał źle dobrany sprzęt i namawiał wszystkich rodziców, by zrobili to samo – tłumaczy Paweł Kurpiewski z fotelik.info - serwisu zapewniającego wsparcie merytoryczne.
Ambasadorami Superfotelika są również Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel. - Jestem mamą i bezpieczeństwo moich dzieci, jest dla mnie najważniejsze. – mówi Katarzyna Cichopek, ambasadorka kampanii. W kwestii bezpieczeństwa naszych dzieci nie przewidujemy żadnych kompromisów. Dlatego cieszymy się, że w ramach kampanii Superfotelik możemy pokazać innym rodzicom, na co należy zwrócić uwagę, by dziecko było właściwie przewożone – dodaje Marcin Hakiel.
Akcję patronatem merytorycznym objął również Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT). Kampanię wspierają Karol Zielonka, Zastępca Dyrektora ds. Badań oraz Paweł Posuniak, Kierownik Laboratorium Bezpieczeństwa Pojazdów, uznani praktycy z zakresu bezpieczeństwa pojazdów, którzy dostarczają specjalistycznej wiedzy na temat rzeczywistej sytuacji podczas wypadków. Ekspertem ze strony Komendy Stołecznej Policji jest podkomisarz Robert Opas, który na co dzień obserwuje skutki nieodpowiedniego zabezpieczenia dzieci przed wypadkami samochodowymi.

Wszystkie szczegóły dotyczące akcji Superfotelik można znaleźć na stronie www.superfotelik.pl.

*Badanie opinii dotyczące fotelików samochodowych, zrealizowane metodologią CATI na 900 respondentach, wykonane przez firmę Biostat na potrzeby kampanii Superfotelik.

**Kredyt oferowany na warunkach określonych w regulaminie promocji „FOTELIK”. Promocja trwa od 13.06.2017 do odwołania na zasadach określonych w regulaminie promocji. Udzielenie oraz wysokość kredytu uzależnione są od pozytywnej oceny zdolności kredytowej osoby wnioskującej. Szczegóły dot. kredytu, w tym regulamin promocji, są dostępne na www.nestbank.pl oraz w placówkach Nest Banku.

Uczestnikami promocji są konsumenci, którzy zawrą umowę kredytu oraz zaakceptują warunki regulaminu promocji. Uczestnik, który w ciągu 60 dni od dnia zawarcia umowy kredytu zakupi fabrycznie nowy dziecięcy fotelik samochodowy oraz potwierdzi jego zakup spełniając warunki określone w regulaminie promocji, nie zapłaci odsetek umownych od kredytu oraz prowizji za udzielenie kredytu. Maksymalna kwota kredytu wynosi 2000zł.Wartość zakupionego w ramach promocji fotelika nie może być niższa, niż 80% całkowitej kwoty kredytu oraz nie niższa, niż 500 zł. Jeżeli uczestnik nie spełni warunków promocji, udzielony kredyt będzie oprocentowany na zasadach określonych w regulaminie promocji wg stałej stawki, nie wyższej niż 9,4% rocznie.

Informacje dla reprezentatywnego przykładu: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 0%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 600zł, całkowita kwota do zapłaty 600 zł, oprocentowanie stałe 0%, całkowity koszt kredytu 0zł, (w tym: prowizja bankowa 0 zł, odsetki 0 zł, ubezpieczenie 0 zł), 10 miesięcznych równych rat w wysokości 60 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 02.06.2017 na reprezentatywnym przykładzie.

Informacje dla oferty kredytu przy założeniu, że uczestnik nie spełni warunków promocji: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 4,9%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 600 zł, całkowita kwota do zapłaty 613,23 zł, oprocentowanie stałe 9,4%, całkowity koszt kredytu 13,23 zł, (w tym: prowizja bankowa 0 zł, odsetki 13,23 zł, ubezpieczenie 0 zł), raty w kwotach: 3 raty w wys. 60zł oraz 7 rat po podwyższeniu oprocentowania w wys. 61,89zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 02.06.2017.

Nest Bank SA z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 39a, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000030330, REGON 010928125, NIP 526-10-21-021, z pokrytym w całości kapitałem zakładowym wynoszącym 314.937.000 zł”

Artykuł powstał we współpracy z Nest Bankiem.

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...