Przemoc z automatu – twórcy tej kampanii sięgnęli po naprawdę mocne środki w walce ze społeczną znieczulicą

Fotobudki są bardzo popularne w Berlinie. Ta jest jednak absolutnie wyjątkowa.
Fotobudki są bardzo popularne w Berlinie. Ta jest jednak absolutnie wyjątkowa. YouTube.com
Unikalna fotobudka, która na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od innych. Drukuje komplet czterech zdjęć. Jedno z nich jest szczególne.

Przemoc z automatu
"Bruise Automat" ("Automat do siniaków") to kampania, która ma zwrócić uwagę na problem przemocy domowej wobec kobiet, której doświadcza około 25% kobiet w Niemczech.



Fotobudka, którą stworzona na potrzeby akcji, wykorzystuje zaawansowane algorytmy, dzięki którym aparat rozpoznaje płeć osoby fotografującej się. Wykrywając kobiecą twarz "tworzy" obrażenia typowe dla pobicia. I tak jedna, z czterech czarno białych fotografii przedstawia obitą, posiniaczoną twarz. Jedna na cztery kobiety w Niemczech pada ofiara przemocy domowej.
Przemoc jest realna
O przemocy domowej mówi się głośno od lat, jednak dane statystyczne są dla wielu tak abstrakcyjne, że nie pozostawiają po sobie wyraźnego śladu. Twórcy kampanii zdecydowali się na odważną formę zwrócenia uwagi na poważny problem.

I chociaż widok swojej własnej twarzy z podbitym okiem może być szokujący, to czasem tylko przez wywołanie takich emocji możliwe jet osiągnięcie zamierzonych celów. A głównym celem w tym przypadku jest zwalczenie społecznej znieczulicy. Bez względu na kraj, narodowość i płeć.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...