"Niebieska Linia" jest znów dostępna dla wszystkich, którzy potrzebują pomocy

Liczby zgłaszających się kobiet świadczą o skali i powadze problemu, jakim jest przemoc.
Liczby zgłaszających się kobiet świadczą o skali i powadze problemu, jakim jest przemoc. Prawo autorskie: kmiragaya / 123RF Zdjęcie Seryjne
3 kwietnia po 3 miesiącach milczenia numer 22-668-70-00 znów zaczął odpowiadać.

Wszystko dzięki firmie AVON, która w ramach jednej ze swoich ostatnich kampanii przekazała kwotę brakującą 
do wznowienia działalności poradni telefonicznej dla ofiar przemocy w rodzinie. Wsparcie finansowe zapewni poradni możliwość funkcjonowania do końca 2017 roku.



Umożliwić ponowny start
Poradnia telefoniczna prowadzona przez Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia zawiesiła działalność 1 stycznia 2017 roku z powodu braku funduszy. Przez ten cały czas osoby pokrzywdzone mogły zasięgnąć porady mailowo, dzięki zaangażowaniu wolontariuszy. 
W międzyczasie została uruchomiona zbiórka publiczna, w ramach której wiele osób wsparło finansowo poradnię. Niestety, zebrana kwota w wysokości prawie 34 000 zł nie była wystarczająca do wznowienia działalności, dlatego firma AVON podjęła decyzję o przekazaniu środków, które umożliwią Niebieskiej Linii ponowny start
Barbara Goździkowska
General Manager Avon Cosmetics Polska

Nie mogliśmy pozostać obojętni wobec zamknięcia poradni telefonicznej Niebieskiej Linii, dlatego przekazaliśmy kwotę pozwalającą na jej działanie do końca roku. Wierzymy, że dzięki temu wiele kobiet otrzyma potrzebne im wsparcie. Naszym celem jest nie tylko nagłaśnianie problemu przemocy domowej, ale również aktywne jej przeciwdziałanie i z dumą to robimy, prowadząc od lat kampanię AVON kontra Przemoc.

Dzięki Niebieskiej Linii osoby doświadczające i świadkowie przemocy mogą skorzystać z bezpłatnych porad psychologa i prawnika – specjalistów z zakresu pomocy ofiarom przemocy w rodzinie i osobom pokrzywdzonym w wyniku innych przestępstw. Z pomocy poradni telefonicznej i mailowej w 2016 roku skorzystało ponad 6 tysięcy osób.

Wsparcie ważne i potrzebne
O tym, jak działania i aktywność telefonu, mają realny wpływ na życie wielu kobiet mowi przedstawicielka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia":
Renata Durda
Kierownik Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia

Te 6 tysięcy historii to dowód na to, jak bardzo potrzebne jest miejsce, w którym można otrzymać wsparcie. Trudno nam to sobie wyobrazić, dopóki sami lub ktoś z naszych bliskich nie doświadczy przemocy. Czujemy się wtedy bardzo bezradni i osamotnieni, a pomoc psychologa i prawnika dodaje sił i pozwala walczyć o bezpieczeństwo, godność i zadośćuczynienie. Dlatego bardzo dziękuję anonimowym darczyńcom, którzy wsparli nas w zbiórce publicznej oraz firmie AVON, dzięki której poradnia wznowiła działalność.

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...