Sprawdzony sposób na zdrowie i szczupłą sylwetkę. Poznajcie magiczne właściwości kaszy jaglanej

Prawo autorskie: stillraining / 123RF Zdjęcie Seryjne
Prawo autorskie: stillraining / 123RF Zdjęcie Seryjne
O kaszy jaglanej mówi się sporo, choć i tak dla wielu jest tajemnicą. Osobiście uwielbiam gotować ją na wolnym ogniu, na wodzie z odrobiną soku i – aby śniadanie było pożywniejsze – dodać do niej wkrojone w kostkę owoce i obowiązkowo suszoną żurawinę. I cieszy mnie, że do niedawna nieobecna w diecie Polaków powoli wraca na piedestał.

Złote ziarenka
Kasza jaglana ma mnóstwo właściwości, z których bardzo często nie zdajemy sobie nawet sprawy. Ale na szczęście się to zmienia. Stajemy się bardziej świadomymi konsumentami i wypieramy wysoko przetworzone, pełne konserwantów produkty. Stawiamy bardzo często na produkty ekologiczne czy też te z kategorii „bio”, a kasza jaglana jest ich doskonałym uzupełnieniem.



Te „złote perełki” gwarantują nam zdrowie i długowieczność. Kasza jaglana ma zbawienne działanie na układ pokarmowy, krwionośny oraz budulcowy. Zawiera przeciwutleniacze tzw. antyoksydanty, a także lecytynę i krzemionkę. To zatem idealny sposób nie tylko na odchudzanie, ale i na detoksykację. Dzięki zawartości dużej ilości witamin, pierwiastków oraz substancji mających właściwości odtruwające, fundujemy sobie proces odchudzania z jednoczesnym usuwaniem z organizmu odpadów przemiany materii.
Korzyści dla nas
Poza tymi o których wspomniano wcześniej, spożywanie kaszy jaglanej to szereg mniej oczywistych, ale nie mniej ważnych dla naszego organizmu zastosowań.

Przede wszystkim ma właściwości alkalizujące oraz jest lekkostrawna. Wykazuje cudowne dla naszych jelit właściwości – nawilża je, dzięki czemu chroni przed zaparciami. Ponadto działa niczym prebiotyk, który dokarmia ich mikroflorę.

Zawarty w kaszy jaglanej tryptofan przyczynia się do produkcji serotoniny tzw. hormonu szczęścia, przez co ma właściwości antystresowe. Oprócz tego zawiera również magnez, który zmniejsza objawy migreny i minimalizuje ryzyko wystąpienia zawałów serca. To jeszcze nie wszystko. Spożywanie kaszy jaglanej zmniejsza stężenie trójglicerydów i białka C-reaktywnego. Naukowcy z Seulu stwierdzili, że to może być przydatne w zapobieganiu chorobom układu krążenia. Ponadto kasza ma stosunkowo wysoki indeks glikemiczny a zawarta w niej witamina B3 pozwala znormalizować poziom cholesterolu. To, co ważne dla alergików – nie zawiera glutenu. Ze względu na wysoką zawartość białka jest ona znakomita dla osób będących na diecie wegetariańskiej i wegańskiej.

Mam nadzieję, że nieprzekonani dadzą się przekonać. Albo chociaż spróbują kaszy jaglanej. Bo naprawdę warto. Nie tylko w sezonie wiosenno-letnim, aby cieszyć się zgrabną sylwetką w wakacje. Ale przez cały rok, bo przecież zdrowie jest najważniejsze. A taka zmiana nawyków żywieniowych wyjdzie nam tylko na dobre.

Źródło: Odchudzanie w pigułce

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...