Grupa naTemat

Śpij i chudnij! 10 sposobów, by podkręcić metabolizm i zrzucić parę kilogramów

Prawo autorskie: pixelbliss / 123RF Zdjęcie Seryjne
Prawo autorskie: pixelbliss / 123RF Zdjęcie Seryjne
Usilnie starasz się zgubić kilka kilogramów, poprawić sylwetkę i kondycję? Drastycznie ograniczasz posiłki? Jesz coraz mniej i codziennie obiecujesz sobie, że od jutra zaczniesz ćwiczyć? A co ty na to, że istnieje kilka fantastycznych sposobów, by podkręcić swój metabolizm? W dodatku łatwo wprowadzić je do swojej codzienności, są proste i przyjemne! Wchodzisz w to?


1. Witamina B12
Jej optymalny poziom w organizmie wspomaga przemianę materii. Warto sprawdzić poprzez badania krwi, czy nie potrzebujesz dodatkowej suplementacji tej witaminy. Jej nieleczone niedobory mogą nawet zagrażać życiu. Wśród gwiazd nastał prawdziwy szał na zastrzyki domięśniowe z witaminą B12. Celebryci twierdzą, że w mig dodają energii, poprawiają wygląd skóry i odchudzają. My jednak radzimy skonsultować się z lekarzem, ponieważ nadmiar witaminy w organizmie grozi zatruciem.

2. Śniadanie
Można to powtarzać do znudzenia – śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jego spożywanie naprawdę podkręca metabolizm. Nie wierzysz? Spróbuj! W dodatku, jeśli posiłek będzie ciepły przemiana materii przyspieszy jeszcze bardziej.

3. Małe, regularne przekąski
Pomagają ustabilizować poziom cukru we krwi, hamują napady głodu i utrzymują metabolizm na wysokim poziomie. Fajnie, jeśli będą to zdrowe, niskokaloryczne przekąski. Idealnie, gdyby były to owoce i warzywa.

4. Papryczka chili
Oczywiście, jeśli będzie położona na ogromnej, tłustej pizzy raczej niewiele zdziała, ale warto poszukać jakiegoś zdrowego przepisu, w którym znajdzie zastosowanie. Chili zawiera przeciwutleniacz - kapsaicynę, który wywołuje na języku wrażenie ciepła. Substancja ta stymuluje wytwarzanie ciepła w organizmie, przyśpieszając przemianę materii. To prawdziwy pogromca tłuszczu, ponoć nawet w trakcie spoczynku powoduje spalanie 50 kalorii więcej na dobę.

5. Zielona herbata
Niektórym w ogóle nie odpowiada jej smak, ale wystarczy trochę poszukać, by kupić naprawdę dobrej jakości, smaczną herbatę. Nie bez znaczenia jest także sposób jej parzenia. Warto się trochę namęczyć i zgłębić tę tajemną wiedzę, by usprawnić przemianę materii. Ten zielony napój zmniejsza również łaknienie oraz poprawia tolerancję wysiłku fizycznego. Ma także działanie oczyszczające.
6. Nabiał
Według badań, kobiety, które spożywały mleko i sery od trzech do czterech razy dziennie straciły o 70 procent więcej tłuszczu niż te, które nabiał kompletnie pomijały. Dieta bogatobiałkowa, zawierająca głównie przetwory mleczne (mleko, jogurty, sery) chroni przed utratą beztłuszczowej masy ciała, czyli mięśni. Zaskoczeni?

7. Kawa
Kofeina daje niezłego kopa, podnosi tętno, dodaje energii i stawia ciało w najwyższej gotowości. Picie filiżanki z samego rana podkręca metabolizm i wspomaga proces odchudzania. Organizm, będący w gotowości do działania spala o wiele więcej kalorii, przecież jakoś trzeba spełnić te wymagania energetyczne. Badania wykazały, że pijąc kawę na godzinę przed treningiem można spalić o 15 procent więcej kalorii!

8. Białko
Produkty bogate w białko, ale o niskiej zawartości tłuszczu wymagają o wiele większej pracy naszego organizmu przy trawieniu niż węglowodany czy tłuszcze. Warto więc wprowadzić do diety pierś z kurczaka bez skóry lub rybę. Porcja niskotłuszczowego mięska to także wspaniałe źródło aminokwasów.

9. Sen
Tak, to prawda! Odpowiednia ilość snu ma wpływ na przemianę materii. Tylko jedna, kiepska noc może spowolnić metabolizm następnego ranka, redukując energię poświęcaną na zadania, takie jak oddychanie czy trawienie nawet o 20 procent, wynika z badań! Dodatkowo, niewyspani częściej mamy ochotę na niezdrowe jedzenie typu fast food. Co ciekawe, śpiąc w niższej temperaturze można przyspieszyć spalanie kalorii, bowiem organizm zużyje dodatkową energię, by… się ogrzać!

10. Sport
To, że aktywność fizyczna pomaga zrzucić dodatkowe kilogramy wiemy wszyscy. Co ciekawe, kalorie są spalane jeszcze przed długi czas po zakończeniu treningu. Nawet wtedy, gdy wycieńczeni leżymy i odpoczywamy. Także nie ma na co czekać – czas zacząć się ruszać, a i metabolizm się rozrusza.

Źródło: Women’s Health

POLUB NAS NA FACEBOOKU

ZOBACZ TAKŻE:
WIĘCEJ NA TEMAT:
Dieta
Skomentuj