Jesteś w ciąży i cierpisz na zaparcia? Mamy na to aż 7 sprawdzonych sposobów!

Fot. Flickr / [url=https://www.flickr.com/photos/magpie372/4835827453/]M Sundstorm[/url] / [url=https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/]CC[/url]
Fot. Flickr / M Sundstorm / CC
Maluch rośnie, rozwija się, kopie – to wspaniałe prawda? Ale jednocześnie rozpycha się i coraz bardziej ci dokucza? Masz wrażenie, ze najbardziej cierpią na tym twoje jelita? Zbyt wolna przemiana materii to problem wielu ciężarnych. I nie jest to tylko skutek tego, że maluch na nie naciska. Są jednak sposoby, które pomogą pobudzić jelita do intensywniejszej pracy i pozbyć się kłopotów z trawieniem.

Na trudności z wypróżnianiem narzeka ponad 65% przyszłych mam. Nasilają się one zwłaszcza pod koniec ciąży. Oprócz zajmującego coraz więcej miejsca w naszej jamie brzusznej malucha winne są temu hormony. Wytwarzany przez łożysko progesteron rozluźnia mięśnie – również te, które znajdują się w przewodzie pokarmowym. To sprawia, że układ trawienny przyszłej mamy „rozleniwia się”. Resztki jedzenia długo zalegają w jelitach i w konsekwencji trudno się ich pozbyć.
Przedłużające się zaparcia nie tylko pogarszają samopoczucie, ale mogą doprowadzić do powstawania żylaków odbytu czyli hemoroidów. Zanim jednak wybierzecie się do lekarza lub samodzielnie sięgniecie (co odradzamy) po środki przeczyszczające, lepiej wypróbować kilka sprawdzonych, domowych sposobów.




1. Kuracja śliwkowa
Suszone śliwki działają silnie przeczyszczająco. Są jednak bardzo kaloryczne, dlatego podjadaj je z umiarem. Wystarczy kilka sztuk dziennie. Jeżeli nie jesteś fanką tego smaku możesz zrobić z nich napar – kilka śliwek zalej wrzątkiem i najlepiej zostaw na noc. Rano wypij gotowy napój – z pewnością pobudzisz przemianę materii.

2. Więcej błonnika
Wprowadź do swojej diety produkty bogate w błonnik. Składnik ten pomaga pozbyć się zalegających w jelitach złogów. Co więc jeść? Owoce, warzywa, płatki owsiane, ziarna słonecznika, otręby oraz wszelki produkty pełnoziarniste jak choćby kasze.

3. Woda i cytryna
Od szklanki tego magicznego napoju rozpoczynaj każdy dzień. Dla poprawienia smaku możesz dodać łyżeczkę miodu. Wypity pół godziny przed śniadaniem pobudza przewód pokarmowy do pracy.

4. Wystarczy jedno jabłko
Dziennie. Surowe owoce zawierają dużo błonnika. Poza tym jednak są również bogate w pektyny, które pomagają usuwać toksyny z organizmu.

5. Kisiel z siemienia lnianego
Dwie łyżeczki siemienia wystarczy zalać dwiema szklankami przegotowanej wody. Powstały kisiel lepiej wypić przed snem, by w nocy usprawnić procesy trawienne.

6. Pij dużo wody
Niewystarczające nawodnienie organizmu to jedna z przyczyn zaparć. Dlatego staraj się pić jak najwięcej, by organizmowi łatwiej było „odkleić” zbite resztki pokarmowe. Rozważ nawet 8-10 szklanek dziennie.

7. Sięgaj po naturalne probiotyki
Czyli dobroczynne kultury bakterii. Pomagają one w procesach fermentacji i działają przeczyszczająco. Znajdują się w jogurtach, kefirach czy soku z kiszonej kapusty.
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...