Kto by jadł mdłego kotleta? Poznaj sposoby na smaczne posiłki dla dzieci bez użycia soli

Prawo autorskie: rawpixel / 123RF Zdjęcie Seryjne
Prawo autorskie: rawpixel / 123RF Zdjęcie Seryjne
Nowe regulacje dotyczące żywności dla dzieci nieźle namieszały w polskich szkołach. Okazało się, że dzieci wcale nie chcą jeść niedoprawionych obiadów. A przecież doprawiać można nie tylko solą. Oto, jak ją zastąpić.

Świeże zioła - kilka gałązek tymianku odmieni smak ryby, a bazylia zaczaruje smak sosu do makaronu. Świetnie sprawdzą się też szczypiorek, koperek, mięta, oregano. Zamiast solić, zapoznajmy dziecko ze smakiem świeżych ziół.



Curry – ta intensywna przyprawa poprawi smak ryżu, warzyw, mięsa i pomoże świetnie urozmaicić menu malucha.

Mleko kokosowe – nadaje się nie tylko do deserów. Można w nim przyrządzić drób z warzywami, zachwyci także w połączeniu np. z… korzeniem pietruszki. A dzieci za nim przepadają!

Pieczone warzywa – pomidory, papryka, czosnek, cebula są smaczne. Ale kiedy upieczemy je w piekarniku, ich smak nabiera niebywałej intensywności, można je jeść bez soli. Także stara, dobra marchew po wyjęciu z piekarnika smakuje o wiele ciekawiej niż wtedy, gdy ugotujemy ją w wodzie lub na parze.

Naturalna słodycz – zielony groszek, pieczony korzeń pietruszki, pieczona marchewka – dodatek tych produktów dajenaturalną słodycz, która poprawi smak każdej potrawy.

Cynamon – krem z dyni jest wspaniały, ale kiedy potraktujemy go szczyptą cynamonu, naprawdę trudno mu się oprzeć. Tylko uważajmy! Cynamon zawiera niewielkie ilości toksycznej kumaryny. Warto zachować umiar przy stosowaniu tej przyprawy.

Orzechy – małym dzieciom nie można ich podać w całości ze względu na ryzyko zadławienia. Jednak jeśli tylko maluch nie ma alergii używajmy w kuchni orzechów zmielonych na proszek (w przypadku starszych dzieci obejdzie się bez mielenia). Są pyszne, zdrowe, poprawiają smak potraw.

Pestki dyni i ziarna słonecznika – podprażone na suchej patelni i dodane do (niesolonego) sosu potrafią zdziałać cuda!

Cytryna – kilka kropli soku z cytryny ożywi smak sałatki, sosu, mięsa, ryby…

Im wcześniej tym lepiej - nie ma się co oszukiwać, przyzwyczajone do smaku soli podniebienie ciężko przestawić na nowe, zdrowsze żywienie. Dlatego warto unikać soli od samego początku rozszerzania diety maluszka i potem konsekwentnie trzymać się tej zasady. Dzięki temu mamy szansę wychować smakosza, który nie potrzebuje mieć pod ręką solniczki, by cieszyć się smakiem.
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...