Karczochy, brukselka, dorsz dla 2-latka? Dzięki tym składnikom Twoje dziecko nie będzie już niejadkiem

Fot. Pixabay / [url=https://pixabay.com/en/baby-child-hands-mouth-people-923480/]StockSnap[/url] / [url=https://pixabay.com/en/service/terms/#usage]CC0 Public Domain[/url]
Fot. Pixabay / StockSnap / CC0 Public Domain
Grymaszenie, wybrzydzanie i rzucanie jedzeniem. Znasz to? No właśnie – my też. Starasz się jak możesz, aby na talerzu Twojego dziecka znalazły się bogate w składniki odżywcze potrawy. Tymczasem, Twojemu dziecku zupełnie nie po drodze z brukselką, kalafiorem, czy bakłażanem.

Więc głowisz się i głowisz dlaczego Twoje dziecko jest przysłowiowym niejadkiem. I zastanawiasz się, jak to zmienić. Okazuje się, że wystarczy, aby dziecko nowe smaki poznało jak najwcześniej, a brukselka, szpinak, czy kalafior nie będą dla niego problemem.



Do takich wniosków doszedł Dr Wesley Delbridge - dyrektor do spraw odżywiania w regionie szkolnym Chandler w Arizonie, który doskonale wie, że niektóre dzieci nigdy nawet nie próbowały szpinaku. A ponieważ szpinak wyglądem nie zachwyca, nie dziwne więc, że starsze dzieci ani myślą go próbować.

3-letni dziś Jet (syn Delbridge'a) produkty, które dla innych dzieci wydawać się mogą co najmniej obrzydliwe, zjada z ochotą. Dlaczego? Ponieważ jako 2-latek poznał ich smak.

Bardzo ważne jednak, aby pamiętać o odpowiednim podaniu produktów. Najlepiej w formie puree.

Poznajcie 50 polecanych przez Wesley'a Delbridge'a produktów, które warto wprowadzić do jadłospisu dwulatka:

1. karczochy
2. papryka
3. czarna fasola
4. brokuły
5. ryż brązowy
6. brukselki
7. dynia orzechowa
8. kapusta
9. Kantalupa
10. marchew
11. kalafior
12. kurczak
13. kokos
14. dorsz
15. ogórki
16. bakłażan
17.j aja
18. ser feta
19. granola
20. fasolka szparagowa
21. melon
22. hummus
23. sałata lodowa
24. Jicama
25. jarmuż
26. czerwona fasola
27. soczewica
28. mozzarella
29. grzyby
30. oliwki
31. pomarańcze
32. brzoskwinie
33. gruszki
34. ananas
35. śliwki
36. dynia
37. fioletowy ziemniak
38. komosa ryżowa
39. rzodkiewka
40. sałata rzymska
41. łosoś
42. salsa
43. szpinak
44. truskawki
45. słodkie ziemniaki
46. pomidory
47. rzepa
48. arbuz
49. makaron pełnoziarnisty
50. jogurt

Źródło:Parents.com
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...