Karmienie niemowlęcia – zwyczaje młodych mam. Raport HiPP

Firma HiPP we współpracy z TNS Polska przeprowadziła badanie dotyczące zwyczajów polskich mam, związanych z karmieniem piersią oraz karmieniem mlekiem modyfikowanym. W badaniu poruszono także inne kwestie, bliskie młodej mamie, na przykład jej czas wolny, troskę o urodę czy rolę taty w dbaniu o niemowlę.

KARMIENIE MLEKIEM

1. Karmienia piersią uczą położne
54% mam dostaje wskazówki od położnych na temat karmienia piersią, jedynie 26% uczy się tego samodzielnie, metodą prób i błędów.

2. Tylko tydzień
Większość mam potrzebuje jedynie tygodnia, by przestawić swojego maluszka na karmienie butelką. Co czwartej mamie udało się to już w ciągu jednego dnia!

3. Karmienie w miejscu publicznym
Zdecydowana większość mam karmiła dziecko piersią w miejscu publicznym – 78%. Nigdy nie robiło tego 22% badanych kobiet.

4. Markę mleka poleca lekarz
Wybierając markę mleka modyfikowanego mamy kierują się najczęściej
informacjami od lekarza czy pielęgniarki, zwracają także uwagę
na składniki zawarte w mleku.

5. Czy wszystkie karmimy piersią?
W ciągu pierwszych miesięcy życia dziecka piersią karmi 81% mam, z czego 37% mam karmi wyłącznie piersią. Pozostałe 44% karmienie naturalne łączy z podawaniem dziecku mleka modyfikowanego.

6. Mleko modyfikowane do 3. Roku życia
Jedna trzecia mam planuje karmić swoje dziecko mlekiem modyfikowanym do 3. roku życia dziecka lub dłużej.

7. Wiele mam nie może karmić piersią
Aż 74% mam karmiących dziecko mlekiem modyfikowanym podjęło tę decyzję, ponieważ z różnych powodów (m.in. pracy zawodowej) nie mogło dalej karmić piersią.

8. Pozycja, w jakiej karmią mamy
Mamy najczęściej karmią swoje dzieci w pozycji siedzącej klasycznej (81%) lub w pozycji leżącej na boku (71%) - i te pozycje oceniają jako najwygodniejsze.

ZWYCZAJE ZAKUPOWE

9. Częstotliwość zakupów
62% mam kupuje mleko modyfikowane przynajmniej raz na dwa tygodnie.

10. Dominują drogerie
Mleko modyfikowane najczęściej kupowane jest w drogeriach. Zakupy mleka robi tam 62% mam.

JAK WYGLĄDA ŻYCIE MŁODEJ MAMY?

11. W pracy czy w domu?
57% badanych mam posiadających dzieci do 3. roku życia przebywa na urlopie macierzyńskim i nie pracuje zawodowo.

12. Czas wolny
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy życia dziecka czas na wyjście
z partnerem znalazło 36% mam.

13. Troska o urodę
Aż 37% mam znalazło czas na wykonanie makijażu już w dniu porodu, a 27% wybrało się do fryzjera już w pierwszym miesiącu życia dziecka.

14. Karmienie a piersi
Zdecydowana większość mam nosi specjalny biustonosz podczas karmienia dziecka piersią (72%). Ponad połowa używa specjalnych kosmetyków na pękające brodawki. Tradycyjne metody dbania o piersi, takie jak okłady z kapusty, stosuje 23% młodych mam.


15. Powrót do pracy pomiędzy 1. a 2. rokiem życia dziecka
Większość (76%) niepracujących młodych mam powrót do pracy planuje, gdy dziecko osiągnie wiek 1 – 2 lat.

ROLA OJCÓW

16. Czy wstają w nocy?
43% mam karmiących piersią może liczyć na pomoc taty dziecka, który nocą wstaje i podaje im niemowlę.

17. Karmią butelką
Prawie wszystkie mamy wskazują, że tata dziecka karmi je butelką.

18. Wspólnie podejmują decyzję
Ponad połowa mam decyzję o sposobie karmienia dziecka konsultuje z partnerem.

MAMY POLECAJĄ MLEKO HIPP

19. Aż 99% badanych mam, które podają swoim dzieciom mleko HiPP, poleciłoby to mleko innej mamie.
Firma HiPP od 50 lat wytwarza mleko modyfikowane najwyższej jakości. Wprowadzone niedawno na polski rynek nowe mleko HiPP BIO zostało przygotowane z najlepszych ekologicznych składników – to naturalny wybór dla rodziców dbających o zdrowie maluszka, dla których ważna jest ekologiczna jakość produktów. Jest to mleko o prostym składzie, ale spełniające jednocześnie surowe wymagania żywieniowe – zapewnia dziecku wszystko, co niezbędne do zdrowego rozwoju.

Rodzice mają do wyboru także linię mleka HiPP Combiotik® - z wyjątkową kompozycją składników: PRAEBIOTIK® + PROBIOTIK® - na wzór natury. Obie linie mleka HiPP dostępne są teraz w wygodnym i przyjaznym dla środowiska opakowaniu EcoComfort-Pack®.

*Nota metodologiczna: Badanie internetowe zrealizowane przez TNS Polska w dniach 7- 30 listopada 2014 roku na próbie 4200 matek posiadających dzieci do 3 roku życia zarejestrowanych na stronie klubmaluszka.hipp.pl
Trwa ładowanie komentarzy...