Komisja Etyki Reklamy skrytykowała reklamę rajstop dla dzieci. "Może ona zagrażać ich rozwojowi”

Komisja Etyki Reklamy uznała, że wygląd dziewczynek w reklamie rajstop jest niezgodny z normami obyczajowymi.
Komisja Etyki Reklamy uznała, że wygląd dziewczynek w reklamie rajstop jest niezgodny z normami obyczajowymi. Fot. Ballerinahosiery.pl
Reklamy rajstop Ballerina wykorzystujące wizerunek kilkuletnich dziewczynek są niezgodny z normami obyczajowymi. Dzieci przedstawione są jak dorośli i nadane zostały im cechy seksualne - orzekła Komisja Etyki Reklamy działająca przy Radzie Reklamy.

Autorzy skarg na internetowe reklamy zwracali uwagę Komisji, że „małe dziewczynki reklamujące rajstopy kojarzą się bardziej z dorosłymi kobietami z klubów nocnych, niż z małymi dziećmi.” A także, że "reklama wykorzystuje wizerunek dzieci w sposób niezgodny z normami obyczajowymi”.



Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do argumentów podawanych w skargach i oceniła, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Stwierdzono, że wykorzystuje wizerunek dzieci w sposób niezgodny z normami obyczajowymi, a dzieci przedstawione są jak dorośli i nadane zostały im cechy seksualne. A tak przedmiotowa reklama może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.

Producenci rajstop w odpowiedzi na skargę przeprosili „kobiety i matki”, które ta reklama obraziła.

Źródło: Wirtualnemedia.pl
Trwa ładowanie komentarzy...