Lalki Barbie odchodzą do lamusa. Dzieci wolą tablety i smartfony

Coraz mniej rodziców kupuje dla swoich dzieci lalki Barbie
Coraz mniej rodziców kupuje dla swoich dzieci lalki Barbie Fot. Tracheotomy Bob /http://bit.ly/1tyTamw CC BY 2.0 /http://bit.ly/1mhaR6e
Choć Barbie nadal jest najbardziej rozpoznawalną lalką na świecie, to sprzedaje się coraz słabiej. Jej sprzedaż w III kwartale tego roku spadła aż o 21 proc. licząc rok do roku.

Przemysł zabawkarski przeżywa trudne chwile z powodu rosnącego zainteresowania dzieci smartfonami i tabletami. Dzieci wolą elektroniczne gadżety niż tradycyjne zabawki.

Także częściej niż Barbie kupowane są lalki Monster High (także Mattel). Wśród innych produktów tej firmy znacznie radzą sobie na rynku także u serii Matchbox i Hot Wheels.

Mattel także niedawno stracił kontrakt licencyjny z Disneyem, co pozwalało jej na produkcje lalek m.in. Kopciuszka. Prawa przejęła konkurencyjna Hasbro.

Źródło: TVN24bis.pl
Trwa ładowanie komentarzy...