Kim jest współczesny mężczyzna? Żywiciel pod presją, Nowoczesny i powściągliwy, Wszystko dla mnie i Unikający zobowiązań

Fot. Screeny z okładki raportu "Species" / DIscovery
Jak wygląda świat współczesnego mężczyzny i czy można odnaleźć odpowiedź na to pytanie? Próbę podjęło Discovery Channel. “Species: Praktyczny przewodnik po świecie młodych mężczyzn” to interesująca lektura, a dziś obchodzimy Dzień Chłopka. Skądinąd sprawa jest zgoła nieuczciwa, ponieważ panowie świętują również 10 marca Dzień mężczyzny, a panie muszą zadowolić się samotnym jak palec ósmym marca.

Naukowcy z Discovery swoje spostrzeżenia i wnioski z przeprowadzonych badań, zawarli w publikacji : “Species: Praktyczny przewodnik po świecie młodych mężczyzn”. To najbardziej kompleksowe badanie młodych mężczyzn przeprowadzone w Europie. Przebadano 32.300 mężczyzn w wieku 18-49 lat, w tym 3.000 naszych rodaków.



Owocem tej wytężonej pracy są typologie mężczyzn, przedstawione w raporcie częściowym nazwane “Męskimi plemionami”.
I tak o to dowiadujemy się, że na terytorium naszego kraju zamieszkują cztery plemiona:
“Żywiciel pod presją” – 25 proc.
“Nowoczesny i powściągliwy” – 38 proc.
“Wszystko dla mnie” – 16 proc.
“Unikający zobowiązań” – 21 proc.

Czym charakteryzują się plemiona
“Żywiciele pod presją”, w dużym uproszczeniu, to tradycjonaliści pod presją stawianych im wymagań współczesnego świata.
“Nowocześni i powściągliwi”, to mężczyźni , którym łatwiej jest się dostosować do zachodzących zmian w tradycyjnym modelu rodziny, popierają “partnerstwo” w związku.
„Wszystko dla mnie” czyli Panowie, dla których priorytetem jest praca, mniej skupieni na związkach czy rodzinie.
Oraz “Unikający zobowiązań”, to grupa, dla której ważne jest tu i teraz.

Plemiona dzielą się na kolejne szczegółowe grupy. Całościowa interpretacja czteroletnich badań prezentuje trendy w poglądach i postawach życiowych. Panowie zdeklarowali swoje poglądy dotyczące rodziny i ojcostwa, odnoszonych sukcesów, satysfakcji z życia, partnerstwa w relacji z kobietami oraz nowych technologii.

Połowa polskich mężczyzn zgodziło się ze stwierdzeniem, że najbardziej w życiu zależy im na posiadaniu potomstwa. Panowie pragną realizować się jako ojcowie, co nie przeszkadza im zupełnie w wysoko aspirować w planach zawodowych. Aż 71 proc. Polaków wierzy w założenie swojego biznesu - co daje naszym przedsiębiorczym Panom pierwsze miejsce w Europie.
Kompletny raport w formie e-booka, zawierający szczegółowe wyniki przeprowadzonych badań dostępny jest na stronie DiscoveryInsights.com.
Trwa ładowanie komentarzy...