Uprawiaj sport w czasie ciąży. Z głową

Uprawiaj sport w czasie [url=http://tinyurl.com/nrb74oc] ciąży[/url].
Uprawiaj sport w czasie ciąży. Fot. Shutterstock.com
Mówi się, że sport to zdrowie. Co zrobić podczas ciąży, kiedy to kobieta powinna szczególnie o siebie zadbać? Porzucić przyjemności typu basen, rower, bieganie na czas 40 tygodni, czy może pozwolić sobie na wzmożoną aktywność z powiększającym się brzuchem?

- Ciąża nie jest przeciwwskazaniem do podejmowania aktywności ruchowej. Umiarkowane ćwiczenia fizyczne, wykonywane pod kontrolą instruktora i z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa mogą przyczynić się do znacznej poprawy samopoczucia przyszłej mamy oraz przygotować odpowiednie mięśnie do porodu. Może to wpłynąć na czas przebiegu samego rozwiązania oraz zmniejszenie odczuwanego bólu. Kobietom w ciąży zaleca się regularne spacery, jogę, pływanie, uczestnictwo w zajęciach aqua aerobiku, fitness dla kobiet w ciąży oraz ćwiczenie mięśni Kegla – mówi Magda Piestrzyńska, instruktor sportu ze specjalnością fitness.



Zapomnij o sportach urazowych

Z pewnych sportów musisz kateogrycznie zrezygnować. Chodzi przede wszystkim o sporty urazowe, takie jak jazda na nartach, czy gry zespołowe. Dlaczego? Przy tym rodzaju aktywności znacznie bardziej prawdopodobny jest upadek, wstrząs, czy też uderzenie.

Duża część kobiet wolny czas spędza jeźdżąc na rowerze. Można tę formę aktywności kontynuować w czasie ciąży, ale raczej tylko w jej pierwszej połowie. Przyszła mama powinna też zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt - jazda na rowerze poprawia wytrzymałość organizmu, zwiększa przepływ krwi, dotlenia tkanki, odciąża stawy nóg, poprawiający ich ruchomość i odżywienie. Jazda na rowerze to też spalone kalorie, których Ty potrzebujesz więcej niż zwykle. Dobrą wskazówką jest zjeść przed przejażdżką na przykład baton musli.

Co robic do 40 tygodnia ciąży? Korzystaj z kąpieli w basenie, świeżego powietrza i spacerów. Basen odciąża zmęczony kręgosłup, pozwala zwiększyć wytrzymałość mięśni bez nadmiernego wysiłku, do tego chroni stawy, które w ciąży są bardziej narażone na kontuzje. W pierwszych miesiącach ciąży najlepiej sprawdza się pływanie żabką, później najwygodniej jest na plecach. Spacery pozwalają się dotlenić i odprężyć.
Trwa ładowanie komentarzy...